شناسهٔ خبر: 40501013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امسال 700 فرهنگی هرمزگان بازنشسته می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در سال تحصیلی آینده 700 فرهنگی در سراسر استان بازنشسته می شوند که راهکارها و تدابیر لازم برای گذر از این چالش نیروی انسانی اندیشیده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی دادی زاده سرخائی در جلسه کمیته نیروی انسانی آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در سال جاری قریب به 700 فرهنگی در سراسر استان به بازنشستگی نائل می شوند.

وی افزود: خروج همزمان 700 فرهنگی در طول یک سال، هر دستگاهی را دچار چالش و شاید بحران می‌کند که داشتن برنامه و تدبیر مناسب برای رفع این مشکل یک ضرورت است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به برخی راهکارهای خروج از مشکل بازنشستگی فراوان فرهنگیان استان اشاره کرد و گفت: با استمرار خدمت بخشی از این فرهنگیان که به مرحله بازنشستگی رسیده اند و بکارگیری نیروهای ورودی از آزمون استخدامی فرهنگیان 98 و استفاده از دانشجو معلمان فارغ التحصیل در سال 99 می‌توان بخشی از این مشکل را برطرف کرد.

دادی‌زاده تصریح کرد: برنامه محور بودن و عملکرد مطلوب در صدور مجوز جابجائی نیروی انسانی، توجه به توزیع مناسب رشته ها در مناطق استان در فرایند نقل و انتقالات درون و برون استانی از جمله اقدامات مؤثر در زمینه کاهش مسائل موجود در تأمین نیروی انسانی است .

وی خاطرنشان کرد: بکارگیری سرباز معلمان در دروس مورد نیاز که با کمبود معلم روبرو هستیم، اختصاص اضافه تدریس به دروس مورد نیاز، اصلاح تراکم جمعیت برخی کلاس‌های کم جمعیت و  همچنین اصلاح جمعیت مدارس که جمعیت را از جمله این اقدامات می تواند در نظر گرفت.

این مسؤول، اصلاح رشته ها در هنرستانها باتوجه به توسعه متوازن بین رشته ای و رعایت سهم های بین رشته ای در آموزشگاه های نظری و فنی حرفه ای را نیز از دیگر راههای برون رفت از کمبود نیروی انسانی برشمرد.

انتهای پیام/3264

نظر شما