شناسهٔ خبر: 40491248 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

خواسته های فیفا تامین شود کمیته انتقالی منتفی است

سامان خدائی

گروهی برای آن که از شر بازنشسته های هیات رئیسه فوتبال راحت شوند، ناخواسته در حال سوق دادن فدراسیون به سمت تشکیل کمیته انتقالی بودند اما انگار قرار است نامه روز جمعه فدراسیون پایانی بر یک هفته جنجالی باشد

صاحب‌خبر -

اختصاصی طرفداری - در پی گزارش اختصاصی طرفداری: به وزارت ورزش مشاوره دادند زیر بار نهاد غیر دولتی نرو، منابع آگاه در تماس با این رسانه مدعی شدند خواسته های فیفا تا روز جمعه تامین می شود تا کار به تشکیل کمیته انتقالی نکشد. در حالی که یک عده در محافل فوتبالی از همین حالا خود را رئیس کمیته انتقالی یا همان کمیته عادی سازی می نامند و در تلاش هستند فوتبال ما را به سمت و سوی تعلیق ببرند تا شاید چند صباحی خودشان اختیار دار فدراسیون شوند، آخرین تلاش ها در حال انجام است تا فیفا به خواسته هایش برسد و شرایط فدراسیون بدون نیاز به تشکیل کمیته انتقالی عادی شود.

گویا گروهی که تمام تمرکزشان روی حذف بازنشسته ها از هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است، این نظریه را مطرح کرده بودند که بهتر است فیفا کمیته انتقالی را جایگزین هیات رئیسه فعلی کند تا تمام بازنشسته ها از فوتبال بروند چرا که طبق اساسنامه فیفا هیچ یک از اعضای هیات رئیسه نمی توانند عضو کمیته انتقالی باشند. اما در نقطه مقابل، برخی مدیران فدراسیون فوتبال اعتقاد داشتند رفتن به سمت کمیته انتقالی خودکشی است چرا که فیفا الزامی ندارد تمام نماینده های معرفی شده از کمیته ملی المپیک ایران را به عضویت کمیته انتقالی در بیاورد و ممکن است اختیار کمیته عادی سازی به دست کسانی بیافتد که با مدیران ورزش ما همسو و هماهنگ نیستند. این گروه مدعی بودند حالا که وزیر ورزش برای تامین خواسته های فیفا پذیرفته عضو مجمع نباشد بهتر است این سوتفاهم موجود بر سر نهاد عمومی غیر دولتی هم با توضیح برطرف شود تا فیفا به خواسته هایش برسد.

گویا در نامه ای که قرار است جمعه به دست فیفا برسد، توضیح داده شده نهاد عمومی غیر دولتی به معنی یک موسسه که غیر مستقیم زیر نظر دولت فعالیت می کند نیست و حکم یک سازمان مردم نهاد (NGO) و غیر دولتی را دارد. منابع آگاه مدعی هستند این توضیح خیال فیفا را از حفظ استقلال فدراسیون فوتبال، راحت خواهد کرد و دیگر دلیلی ندارد کمیته انتقالی برای عادی سازی شرایط فوتبال ایران تشکیل شود.

نامه نهایی فدراسیون فوتبال جمعه به فیفا ارسال می شود. اگر متن نامه همین باشد که منابع آگاه می گویند و اساسنامه ای که فیفا به عنوان سرمشق برای فدراسیون فرستاده روی سربرگ فدراسیون ما امضا و به ثبت برسد، رضایت فدراسیون جهانی تامین شده و فیفا این اقدام را اصلاح اساسنامه تلقی می کند و به همین فدراسیون فعلی اجازه برگزاری انتخابات را می دهد.

همچنین بخوانید:

  • کمیته انتقالی یا کمیته عادی سازی چیست؟

  • منصور قنبرزاده و ابراهیم شکوری در کمیته انتقالی احتمالی، به وزارت ورزش مشاوره دادند زیر بار نهاد غیر دولتی نرو!

نظر شما