شناسهٔ خبر: 40489101 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

منصور قنبرزاده و ابراهیم شکوری در کمیته انتقالی احتمالی

سامان خدائی

اگر به هر دلیلی فیفا ما را وادار به تشکیل کمیته انتقالی یا عادی سازی کند، منصور قنبرزاده و ابراهیم شکوری دو عضو پیشنهادی ایران برای این کمیته هستند

صاحب‌خبر -

اختصاصی طرفداری - بعد از نشست اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این خبر به گوش می رسید که راه برون رفت از بن بست پیدا شده است. وزیر در این نشست از مواضع قبلی خود عقب نشینی کرده و پذیرفته بود نام خود را طبق خواسته فیفا از مجمع فوتبال خارج شد.

اما حالا خبر تازه ای به گوش می رسد، شایعه شده عده ای می خواهند وزارت ورزش را در موضع روبروی فیفا نگه دارند. این عده حتی اعضای کمیته انتقالی را هم انتخاب کرده اند. گویا گروه مدعی هستند دلیلی ندارد ما تمام خواسته های فیفا را بپذیریم. فیفا در نهایت اگر تا روز جمعه اساسنامه جدید را مطابق میلش ارسال نکنیم، روز دوشنبه کمیته انتقالی (کمیته عادی سازی) تشکیل می دهد و وزارت ورزش می تواند سه عضو این کمیته را خودش از طریق کمیته ملی المپیک به فیفا معرفی کند.

گویا منصور قنبرزاده و ابراهیم شکوری، نفراتی هستند که این گروه برای معرفی به فیفا در نظر گرفته اند. جالب است بدانید فیفا الزامی ندارد تمام افراد معرفی شده ایران در کمیته انتقالی یا عادی سازی عضو کند. این افراد باید در مصاحبه با فیفا به زبان انگلیسی شرکت کنند و تنها در صورتی که فیفا آن ها را تایید کند عضو کمیته انتقالی می شوند.

اختلاف احتمالی تازه با فیفا بر سر یک واژه است. می گویند همین گروه به وزارت ورزش خط داده اند در اساسنامه جدید زیر بار پذیرش این موضوع که فدراسیون فوتبال نهاد غیر دولتی شناخته شود، نروند. برای فیفا مهم است در اساسنامه جدید وزیر عضو مجمع نباشد و فدراسیون فوتبال یک نهاد غیر دولتی شناخته شود.

همچنین بخوانید:

نظر شما