شناسهٔ خبر: 40488619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

مقام معظم رهبری «سفینة النجاة» انقلاب است

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام گفت: مقام عظمای ولایت و رهبری به عنوان «سفینة النجاة» انقلاب اسلامی کسی هستند که از مکتب امام درس گرفتند و امروز به عنوان رهبری الهی و بی‌نظیر نقش خود را در جهان کنونی ایفا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، سه شنبه در نشستی با  مبلغان، با تسلیت سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام راحل اظهار داشت: حضرت امام (ره) از زوایای مختلف دارای ویژگی‌های ممتاز و خاص بودند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: امام از حیث عبودیت و بندگی در اوج بندگی قرار داشت و در یک نگاه تمامی سیره ایشان خدامحور بود و این رمز موفقیت ایشان بود که توانست در قلب ها جا بگیرد و در مقابل همه قدرتمندان عالم قرار بگیرد و پیروز شود.

حجت‌الاسلام سروستانی، واهمه نداشتن از قدرت‌های مادی را از ویژگی‌های ممتاز امام (ره) عنوان و اضافه کرد: ایشان به قدرت ذات ربوبی اعتقاد عمیق داشتند و از هیچ قدرتی جز ذات الهی ترس و واهمه ای نداشتند و به هیچ قدرتی نگاه نمی‌کردند، لذا انقلابی را که بنا نهادند فقط برای احیای ارزش‌های دینی بود و متکی به هیچ قدرت مادی یعنی بلوک شرق و بلوک غرب نبود.

وی با بیان این که امام خمینی(ره)، شخصیتی جهانی و فراتر از جغرافیای ایران و ملل اسلامی بود، ابراز داشت: نگاه ایشان به مرز، مرز بین اسلام و کفر بود و مرزبندی بین اسلام و کفر را مهمتر از مرزهای این کشور و آن کشور می‌دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه جمیع شرایطی که یک رهبر صالح از نظر الهی، معنوی، سیاسی و مدیریتی باید داشته باشد، در امام بزرگوار وجود داشت، تصریح کرد: امام از نظر شخصیت علمی، عرفانی، معنوی مثل و نمونه نداشتند و به ویژه از نظر شخصیت سیاسی چهره‌ای بودند که از همه بالاتر و دارای افکار و اندیشه‌های متعالی تری بودند؛ به نحوی که امروزه شاهدیم که پیش بینی هایی که برای آینده ترسیم می‌کردند، از جمله فروپاشی شوروی سابق و افول بلوک غرب بود که امروز شاهد تزلزل و شکست آمریکای جنایتکار هستیم.

حجت‌الاسلام سروستانی، معرفی اندیشه‌ها و شخصیت امام در بین نسل جوان را از وظایف مهم امروز همه اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: این مهمترین رسالتی است که امروز مبلغان، مورخان، اساتید و نخبگان دارند که مکتب امام را به نسل جوان و انقلابی انتقال دهند.

 وی تأکید کرد: در سالگرد ارتحال ملکوتی امام با توجه به شرایطی موجود و محدودیت هایی که برای اجتماع به وجود آمده، امروز بهترین فرصت این است که با تدوین و نشر محتواها نسبت به تبیین شخصیت این عالم الهی از طریق فضای مجازی اقدام کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه راه موفقیت، سربلندی و عزت و ترقی کشور در  عمل به اندیشه‌های ناب و الهی امام است، تصریح کرد: مقام عظمای ولایت و رهبری به عنوان «سفینة النجاة» انقلاب اسلامی کسی هستند که از مکتب امام درس گرفتند و امروز به عنوان رهبری الهی و بی‌نظیر نقش خود را در جهان کنونی ایفا می‌کنند و آینده‌نگری ایشان همچون حضرت امام، زبانزد خاص و عام است.

 حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد، گفت: در حقیقت بنای انقلاب اسلامی از قیام ۱۵ خرداد آغاز شد.

وی در پایان اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد حرکتی بود که متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت، یعنی اگر قیام ۱۵ خرداد و جانفشانی شهدای آن نبود، شاید وقایع بعدی که از آن جمله پیروزی نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بود، شکل نمی گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما