شناسهٔ خبر: 40491927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

تبیین شخصیت و اندیشه امام خمینی، رسالت خطیر نخبگان علمی و فرهنگی است

عبدالرضا سروستانی با تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام گفت: تبیین شخصیت و اندیشه امام خمینی رسالت خطیر نخبگان علمی و فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سپاس، ضمن تسلیت سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، حضرت امام راحل اظهار داشت: حضرت امام(ره) شخصیتی بودند که از زوایای مختلف دارای ویژگی‌های ممتاز و خاص بودند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: امام شخصیتی بودند که از حیث عبودیت و بندگی در اوج بندگی قرار داشت و با وجود این که شخصیت بزرگی داشتند ولی خود را بنده محتاج خداوند می‌دانستند و در یک نگاه تمامی سیره ایشان خدامحور بود و این رمز موفقیت حضرت امام بود که توانست در قلب ها جا بگیرد و در مقابل همه قدرتمندان عالم قرار بگیرد و پیروز شود.

حجت‌الاسلام سروستانی واهمه نداشتن از قدرت‌های مادی را از ویژگی‌های ممتاز امام(ره) عنوان، و اضافه کرد: ایشان شخصیتی بودند که به قدرت ذات ربوبی اعتقاد عمیق داشتند و از هیچ قدرتی جز ذات الهی ترس و واهمه ای نداشتند و به هیچ قدرتی نگاه نمی‌کردند؛ لذا انقلابی را که بنا نهادند انقلابی بود که فقط برای احیای ارزش‌های دینی بود و متکی به هیچ قدرت مادی یعنی بلوک شرق و بلوک غرب نبود.

وی با بیان این که آن حضرت، شخصیتی جهانی و فراتر از جغرافیای ایران اسلامی و ملل اسلامی بود، ابراز داشت: نگاه ایشان به مرز، مرز بین اسلام و کفر بود و مرزبندی بین اسلام و کفر را مهمتر از مرزهای این کشور و آن کشور می‌دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه جمیع شرایطی که یک رهبر صالح از نظر الهی، معنوی، سیاسی و مدیریتی باید داشته باشد در امام بزرگوار وجود داشت، تصریح کرد: امام از نظر شخصیت علمی، عرفانی، معنوی مثل و نمونه نداشتند و به ویژه از نظر شخصیت سیاسی چهره‌ای بودند که از همه بالاتر و دارای افکار و اندیشه‌های متعالی تری بودند؛ به نحوی که امروزه ما شاهدیم که پیشگویی هایی که برای آینده ترسیم می‌کردند، از جمله فروپاشی شوروی سابق، و افول بلوک غرب بود که امروز شاهد تزلزل و شکست آمریکای جنایتکار هستیم که خود را به عنوان ابرقدرت جهانی لحاظ می‌کرد، دارد به وقوع می پیوندد.

حجت‌الاسلام سروستانی معرفی اندیشه‌ها و شخصیت امام در بین نسل جوان را از وظایف مهم امروز همه اقشار جامعه عنوان کرد و گفت: این مهمترین رسالتی است که امروز مبلغان، مورخان، اساتید و نخبگان ما دارند که امام را و مکتب امام را به نسل جوان و انقلابی انتقال دهند؛ آن مکتبی که برای رهایی از ظلم و ستم هست.

وی تأکید کرد: در سالگرد ارتحال ملکوتی امام با توجه به شرایطی موجود و محدودیت هایی که برای اجتماع به وجود آمده، امروز بهترین فرصت برای ما این است که با تدوین و نشر محتواها نسبت به تبیین شخصیت این عالم الهی از طریق فضای مجازی اقدام کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه راه موفقیت، سربلندی و عزت و ترقی کشور در پیمودن مکتب و اندیشه‌های ناب و الهی امام است، تصریح کرد: شاگردان حضرت امام و کسانی که در مسیر ایشان بودند مثل مقام عظمای ولایت و رهبری به عنوان سفینه النجاه انقلاب اسلامی، کسی هستند که از مکتب امام درس گرفتند و امروز به عنوان رهبری الهی و بی‌نظیر نقش خود را در جهان کنونی ایفا می‌کنند و آینده‌نگری ایشان همچون حضرت امام، زبانزد خاص و عام است.

حجت‌الاسلام سروستانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: قیام ۱۵ خرداد قیامی بود که مردم به ندای معمار کبیر انقلاب لبیک گفتند و در حقیقت بنای انقلاب اسلامی از قیام ۱۵ خرداد آغاز شد.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: قیام ۱۵ خرداد حرکتی بود که متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت یعنی اگر قیام ۱۵ خرداد و جانفشانی شهدای آن نبود، شاید وقایع بعدی که از آن جمله پیروزی نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بود، شکل نمی گرفت.

/ انتهای پیام

نظر شما