شناسهٔ خبر: 40487006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیانیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)؛

نهضت عظیم امام راحل، ملت‌های آزادی‌خواه جهان را از حصار به درآورد

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام پانزده خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

در متن این بیانیه آمده است:

امام خمینی (ره) بزرگمردی است که دین‌مداری بی‌نظیر وی در تاریخ جهان جلوه‌گر است. رهبری مقتدر که در پرتو تکیه بر ایمان، بنیانی نو از حکومتی اسلامی را پس از ائمه‌معصومین (ع) پی‌ریزی کرد و با تاسی از آموزه‌های دینی و اقتداری مثال زدنی، به ملت ایران هویت تازه‌ای بخشید و گرد خود فراموشی را از چهره آنان زدود.

وسعت و گستره‌ی نهضت عظیم امام خمینی(ره)، موجب گسترش اندیشه‌ی متعالی وی و تعمیق حرکت‌های ملت‌های مسلمان جهان شده و موج این حرکت‌ها بیش از چهار دهه است که امتداد دارد و ملت های آزادیخواه و عدالتمدار جهان را از حصار به درآورده و جسارت و جرات بخشیده است.

امام (ره) در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، فردی آگاه از وضع زمان و آشنا به درد و درمان بود و اگر بخواهیم شخصیت فرهنگی ایشان و همچنین صبغه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی ایران را بررسی کنیم باید بگوییم فرهنگ و شناختن و شناساندن آن همواره از اهم مقولات مدنظر ایشان و از مسائل بسیار مهم و حیاتی در بقاء و تداوم انقلاب اسلامی بود.

چهارده و پانزده خرداد یاد و نام آن مقتدای بزرگ را در اذهان تداعی می‌کند و اصحاب فرهنگ و هنر که همواره و در تمام برهه‌ها سربازان جان برکف و ولایتمدار این مرز و بوم هستند، ضمن گرامیداشت این دو یوم الله، در این ایام که امکان حضور در آیین‌های گرامیداشت یاد و نام آن امام راحل فراهم نیست، بار دیگر با خلف صالحش حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای«مدظله العالی» و آرمانهای متعالی و سیره ولایی و انقلابی آن بزرگمرد تاریخ و شهدای به خون خفته انقلاب و دفاع مقدس تجدید بیعت می‌نمایند.

انتهای پیام

نظر شما