شناسهٔ خبر: 40485923 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اقتصاد کلان

تصمیمی برای افزایش مشمولان سهام عدالت گرفته نشده است

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: تصمیمی برای افزایش مشمولان وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

فهیمی در مورد این که آیا مشمولان سهام عدالت افزایش می یابد یا خیر اظهار‌کرد: این موضوع در مجلس و دولت بطور جدّي مطرح است، ولی تا به حال تصمیم قابل ارائه ای در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش صدا و سیما، آقای حسین فهیمی با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: اگر تصمیمی در این مورد گرفته شود آمادگی اجرای آنرا داریم و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

او اظهار‌کرد: از دهم خردادماه میزبان صاحبان سهام عدالت انتخاب کننده روش مستقیم و تازه ورود های بورس بودیم که تعداد آنها از همه فعالان بورس در ۵۰ سال پیش کشورمان بیشتر است.

آقای فهیمی افزود: آن چه که در فرآیند طرح سهام عدالت اتفاق افتاد، ابزار سرمایه ای در اختیار مردم قرار گرفته و دارایی به آنها داده شده است.

او به صاحبان سهام عدالت توصیه کرد این ابزار سرمایه ای را مثل ملک و یا مغازه خوب نگه دارند.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت اظهار‌کرد: سهامی که به ارزش یک میلیون تومان در سال ۱۳۸۵ واگذار شده بود، اینک بیش از ۱۵ برابر ارزش یافته است.

سهام عدالت,اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی,اقتصاد کلان

او ادامه داد: سهام عدالت از آن سهام هایی است که هنوز ارزش ذاتی خود را از نظر قيمت‌گذاري، پیدا نکرده است و هنوز جا دارد که قیمت آنها بالا برود.

آقای فهیمی با اشاره به این که نوسان قیمت در همه بازار ها من جمله در بازار بورس موجود هست، اضافه کرد: اگر سهام داران سهام عدالت، پیش بینی هایی مبنی بر افزایش یا کاهش قیمت سهام ۳۶ شرکت مشمول این سهام دارد میتواند سهام خود را در این شرکت ها جا به جا کند یعنی سهام بعضی ها را بفروشد و سهام بعضی شرکت هاي دیگر مشمول سهم عدالت را بخرد.

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت ادامه داد: شرکت هاي مشمول سهام عدالت، بزرگ، با ارزش و بنیادی هستند که سودآوری مطمئن و قابل اتکایی داشته اند.

او گفت: هدفگذاری این سهام بگونه ای بود که تا تعداد ۵ نفر از عضو یک خانواده، سهام عدالت داده می شود بنابراین به اعضای خانواده مازاد بر ۵ نفر تعلق نمی گرفت و از این طریق عده ای حذف شدند.

آقای فهیمی ادامه داد: واگذاری سهام عدالت اجباری نبود و مبتنی بر درخواست و نام نویسی بود بدین ترتیب بعضی ها نام نویسی نکردند و یا مراحل نهایی را انجام ندادند و باتوجه به این موارد بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنانمان مشمول سهام عدالت نشدند.

ساعت فروش سهام عدالت در بورس اعلام شد

 محمود گودرزی  معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران از امروز امکان معامله ۳۰ درصد از ارزش سبد سهام عدالت در بورس فراهم شد.

وی بیان کرد: قیمت سهام براساس میانگین قیمت روزانه تعیین می‌شود و از امروز بعد از اتمام ساعات معاملات بازار از ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۴ تمام نماد‌ها در بازار معامله می‌شود و دارندگان سهام عدالت می‌توانند از طریق فروش آنلاین یا کارگزاری‌ها اقدام به فروش کنند.

معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد: دارندگان سهام عدالت می‌توانند از طریق فروش آنلاین یا کارگزاری‌ها اقدام به فروش کنند.

نظر شما