شناسهٔ خبر: 40459325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه بوشهر:

راه امام خمینی (ره) راه الهی و قرآنی بود

آیت الله صفایی بوشهری گفت: راه امام (ره) چون راه قرآن و راه پیامبر عظیم الشان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است. هرگز از بین نمی رود؛ چون راه خدا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش   خبرگزاری  شبستان  از  بوشهر ، «آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر روز دوشنبه ( ۱۲ خرداد)  در نشستی با اصحاب رسانه، فرا رسیدن رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و اظهار کرد: امام  راحل احیاءگر اسلام ناب محمدی (ص) در تمامی ابعاد اجتماعی و سیاسی و...  هست.

* میزان شناخت راه امام خمینی (ره)

 

امام جمعه بوشهر در ادامه افزود: میزان شناخت راه امام خمینی (ره) اسلام  خواهی، عدالت خواهی، استکبارستیزی و زمینه سازی ظهور مهدی آل محمد (ص) و  تحقق تمدن نوین اسلامی می باشد. لذا تنها راه تحقق این اهداف؛ مجاهدت در  این زمینه و ولایتمداری نسبت به ولی فقیه است.
 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: انقلایی بودن تنها راه تحقق اسلام ناب  محمدی (ص) در شرایط کنونی است. همان چیزی که امام راحل عظیم الشان بر آن  توصیه داشتند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر آن تاکید می کنند.
 

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر بیان کرد: راه امام (ره) چون  راه قرآن و راه پیامبر عظیم الشان و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است. هرگز  از بین نمی رود؛ چون راه خدا است.
 

* تکلیف حوزه های علمیه و مراکز علمی در خصوص تربیت نسل آینده انقلاب
 

وی در ادامه به تکلیف حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مراکز علمی در خصوص  تربیت نسل آینده انقلاب اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه در طول تاریخ  حیات خود هیچ گاه به این اندازه موثر و مورد توجه جهان نبوده است، به  همین جهت باید تلاش انقلابی در این سطح در ابعاد معرفی اسلام، دفاع از  اسلام و تربیت نیروهای عالم و انقلابی باید داشته باشند. و همچنین نیز  دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید در تربیت دانشمندان متدین و انقلابی  و خودکفایی علمی، سپس تولید و مرجعیت علمی ایران تلاش جهادی داشته باشند.

آیت الله صفایی بوشهری تاکید کرد: تمامی مسئولان در هر راه مسئولیتی باید  با تلاش جهادی و منطبق با شرح وظایف خود، با ولایتمداری و وحدت کلمه در  راه تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای پیشرفت و عدالت در  پرتو اسلام و تقوا و اخلاق اسلامی و انقلابی عمل و مجاهدت کنند.
 

* شهید سلیمانی الگویی انقلابی برای مردم و نظام است
 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به بهترین الگوی اجتماعی  اشاره و تصریح کرد: الگوی انقلابی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که  خود را هزینه نظام و مردم کرد و نه نظام و مردم را هزینه کرد.
 

مولف کتاب «ولایتمداری؛ تنها حجت سیاسی - الهی» اظهار کرد: مردم عزیز  ایران با رهبری امام راحل عظیم الشان نهضت و انقلابی ایجاد کردند که در  تاریخ جهان جایگاه ویژه ای دارد، به طوری که تمام نظام نوین سیاسی،  اقتصادی و فرهنگی جهان را متحول کرد. به همین جهت انقلاب و مردم جداشدنی  نیستند و مردم عزیز ایران در مراحل مختلف؛ مانند دفاع مقدس و زمان حاضر  در جریان خدمت رسانی به هم، نشان داده اند که وفادار در مسیر انقلاب و  تابع رهبری عظیم الشان هستند.
 

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی اگر بخواهند با راهپیمایی و نگاه  انقلابی این انقلاب به سرانجام برسد باید همانند دوران دفاع مقدس همواره  در صحنه تابع ولی فقیه و با مجاهدت و وحدت با روحیه انقلابی در راستای  اهداف انقلاب مجاهدت کنند. و سختی های این راه را بپذیرند که آینده؛ روشن  و امیدبخش است.
 

امام جمعه بوشهر شاخصه های انقلابیگری، تقوای جمعی، تقوای اجتماعی، حفظ  شعارهای انقلاب، استقلال ملی و جهاد کبیر را از اهداف نظام مقدس جمهوری  اسلامی ایران عنوان کرد.
 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه وظیفه همگانی اقشار جامعه و سایر  کارگزاران نظام را برشمرد و افزود: پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی  اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به  آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم  تبعیت از آن، رعایت تقوای دینی و سیاسی به عنوان وظیفه همگانی تمامی آحاد  جامعه در دهه پیشرفت و عدالت است.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر یاد و خاطره شهدای 15 خرداد را  گرامی داشت و اظهار کرد: 15 خرداد هیچ گاه از صفحه تاریخ ایران محو  نخواهد شد، لذا 15 خرداد آغازی بود برای کاری بزرگ و آن پیروزی شکوهمند  انقلاب اسلامی ایران بود.
 

* مقام معظم رهبری نعمت و عنایت الهی برای ایران و جهان اسلام است
 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: انتخاب مقام معظم رهبری حضرت آیت الله  امام سید علی حسینی خامنه ای (مدظله العالی) یک لطف و عنایات الهی به  ایران اسلامی بود. وجود مبارک آن رهبر عظیم الشان انقلاب، نه تنها برای  ایران بلکه برای جهان اسلام یک نعمت هست.
 

امام جمعه بوشهر گفت: جامعیت مقام معظم رهبری در تاریخ اسلام کم نظیر  است. تنها راه موفقیت ایران پیروی از مقام معظم رهبری در تمامی عرصه ها  است.

 

 
 
 
 
پایان پیام/647

نظر شما