شناسهٔ خبر: 40465222 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر: امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) شد

بوشهر-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در تمامی ابعاد از جمله اجتماعی و سیاسی شد.

صاحب‌خبر -

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در آستانه سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شناخت راه امام (ره) اسلام خواهی، عدالت خواهی، استکبارستیزی و زمینه سازی ظهور مهدی آل محمد (ص) و تحقق تمدن نوین اسلامی است که تنها راه تحقق این اهداف نیز مجاهدت در این زمینه و ولایتمداری نسبت به ولی فقیه است.

وی بیان کرد: انقلابی بودن تنها راه تحقق اسلام ناب محمدی (ص) در شرایط کنونی است.

صفایی بوشهری به تکلیف حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز علمی در زمینه تربیت نسل آینده انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه های علمیه در طول تاریخ حیات خود هیچ گاه به این اندازه موثر و مورد توجه جهان نبوده است، به همین باید تلاش انقلابی در ابعاد معرفی و دفاع از اسلام و تربیت نیروهای عالم و انقلابی داشته باشند.

وی گفت: همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز باید در تربیت دانشمندان متدین و انقلابی و خودکفایی علمی، سپس تولید و مرجعیت علمی ایران، جهادی تلاش کنند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: تمامی مسئولان در هر مسئولیتی باید با تلاش جهادی و منطبق با شرح وظایف خود، با ولایتمداری و وحدت کلمه در راه تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای پیشرفت و عدالت در پرتو اسلام و تقوا و اخلاق اسلامی و انقلابی عمل و مجاهدت انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به بهترین الگوی اجتماعی اشاره و بیان کرد: الگوی انقلابی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که خود را هزینه نظام و مردم کرد و هیچ گاه نظام و مردم را هزینه خود کرد.

وی اظهار داشت: مردم ایران با رهبری امام راحل، نهضت و انقلابی ایجاد کردند که درتاریخ جهان جایگاه ویژه ای دارد، طوریکه همه نظام نوین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را متحول کرد.

صفایی بوشهری ادامه داد: به همین دلیل انقلاب و مردم جداشدنی نیستند و مردم عزیز ایران در مراحل مختلف؛ مانند دفاع مقدس و زمان حاضر در جریان خدمت رسانی به هم نشان دادند که وفادار در مسیر انقلاب و تابع مقام معظم رهبری هستند.

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی اگر بخواهند با نگاه انقلابی این انقلاب به سرانجام برسد باید همانند دوران دفاع مقدس همواره در صحنه تابع ولی فقیه و با مجاهدت و وحدت و روحیه انقلابی برای اهداف انقلاب مجاهدت کنند و سختی‌های این راه را بپذیرند که آینده روشن و امیدبخش است.

امام جمعه بوشهر شاخصه‌های انقلابیگری، تقوای جمعی، تقوای اجتماعی، حفظ شعارهای انقلاب، استقلال ملی و جهاد کبیر را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه وظیفه همگانی اقشار جامعه و سایر کارگزاران نظام را برشمرد و افزود: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن، رعایت تقوای دینی و سیاسی به عنوان وظیفه همگانی تمامی آحاد جامعه در دهه پیشرفت و عدالت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد را گرامی داشت و اظهار داشت: ۱۵ خرداد هیچ گاه از صفحه تاریخ ایران محو نخواهد شد، لذا ۱۵ خرداد آغازی بود برای کاری بزرگ و آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: انتخاب مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) به رهبری انقلاب اسلامی ایران یک لطف و عنایات الهی به ایران اسلامی بود، وجود مقام معظم رهبری، نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام نعمت است.

امام جمعه بوشهر گفت: جامعیت مقام معظم رهبری در تاریخ اسلام کم نظیر است و تنها راه موفقیت ایران، پیروی از مقام معظم رهبری در تمامی عرصه‌ها است.

نظر شما