شناسهٔ خبر: 40448413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجرای طرح امام محله در مساجد و مناطق مختلف یزد

امیر رضازاده

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ضرورت توجه مساجد به مسائل مختلف جامعه گفت: طرح امام محله در مساجد و مناطق مختلف در تمام مناطق شهر یزد انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» پیش از ظهر امروز ۱۲ خردادماه در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد با اشاره به این‌که برنامه‌ریزی در بحث امام محله یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی سازمان تبلیغات اسلامی برای مدیریت دوران پسا کرونا در یزد است، اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر ائمه جماعات افرادی به روز و توانمند باشند بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق امام مسجد برطرف کرد.

وی افزود: شناسایی، سازماندهی و توانمندسازی روحانیونی که بتوانند در مسائل محل نقش آفرین باشند یکی از مهمترین رویکردهایی سازمان تبلیغات اسلامی در استان یزد است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی یزد گفت:‌ بنا داریم در سال آینده بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مسجدی که امام جماعت ظهر و شب آنها یک نفر بوده و سنشان هم بین ۲۵ تا ۳۰ سال است شناسایی، و آموزش‌های لازم را برای آنها شروع کنیم.

نجیمی تصریح کرد: طرح امام محله با هدف نقش‌آفرینی روحانیون در رفع مشکلات محله و احیای کارکرد واقعی مساجد بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

این مسئول با تاکید بر این‌که شیوع کرونا ضرورت ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد را بیش از پیش نمایان کرد، گفت: در این زمینه با کارگروه  امداد امام خمینی(ره) هماهنگی و همکاری‌های خوبی صورت گرفت.

وی افزود: تاسیس مراکز نیکوکاری در مساجد می‌تواند نقش اجتماعی مساجد در جامعه را پررنگ‌تر کرده و زمینه‌ای فراهم شود که بهتر و بیشتر به نیازمندان جامعه کمک شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: مقرر شده که هماهنگی لازم برای جانمایی این مراکز در مساجد صورت گرفته و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در تمام مساجد آمادگی ایجاد آن را داریم.

نجیمی با بیان این‌که مساجد باید به مسائل مختلف جامعه توجه داشته باشند، گفت: مسجد نمی‌تواند به موضوعات مختلفی که در جامعه وجود دارد بی‌توجه باشد و برای هر موضوعی باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما