شناسهٔ خبر: 40424991 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

به منظور آرامش خاطر دانشجویان و اساتید در روزهای کرونایی انجام گرفت؛

طراحی و بهره‌برداری از سامانه آزمون‌های بر خط دانشگاه سمنان

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه سمنان از طراحی و راه‌اندازی سامانه آزمون‌های برخط دانشگاه به همت کارشناسان فناوری اطلاعات فعال در این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه سمنان، دکتر رحمان معرفت با اعلام این خبر گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی ترم‌، این سامانه برای برپایی آزمون‌های مستمر و آزمون‌های پایانی دانشجویان دانشگاه سمنان طراحی و راه اندازی و در اختیار اساتید قرار گرفته است.
مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه سمنان افزود: با توجه به شرایط دانشگاه و به دلیل عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه ضمن تلاش برای فراهم کردن زیرساخت لازم برای برگزاری کلاسهای مجازی، اقدام به آماده سازی سامانه آزمون نیز کرده است و برای ارتقای امنیت بانک سوالات امتحانی، قوانین خاصی برای دسترسی افراد به سامانه آزمون تدارک دیده است.
دکتر معرفت افزود: رمزنگاری بانک اطلاعات سوال‌ها و پاسخ ها، در سامانه مذکور مورد توجه و در چند مرحله مورد تست نفوذ نیز قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه دانشجویان برای ورود به سیستم امتحانات باید از سامانه https://srm.semnan.ac.ir/ استفاده کنند و پس از ورود به سامانه، باید با کلیک بر روی آیکون امتحانات، درسی که باید آزمون دهند را انتخاب کنند گفت: هر امتحان دقیقاً در زمان و تاریخ برگزاری فعال خواهد شد و صرفاً در همان بازه زمانی قابل مشاهده است .
مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه اظهار داشت: سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که دانشجویان می‌توانند تایمر معکوس نشان دهنده زمان باقی مانده تا فرا رسیدن زمان امتحان را مشاهده نمایند ضمن اینکه پیش از زمان و تاریخ برگزاری امتحان، امکان ویرایش، حذف و یا طراحی مجدد آزمون وجود دارد.
مسئول تیم طراحی سامانه آزمون ساز دانشگاه سمنان هم گفت: در طراحی این سامانه یک تیم حرفه ای از برنامه نویسان دانشگاه به مدت چندین ماه مشغول به فعالیت بودند و در نهایت امکان استفاده از آن در دانشگاه سمنان فراهم شد.
وی با بیان اینکه سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که بر اساس الگوریتم انتخاب تصادفی (Random) از مجموعه سوالات در یک فصل یا همه فصول، به صورت رندم به هر دانشجو سوالات متفاوتی را نمایش خواهد داد گفت : این قابلیت ضریب تقلب و کپی برداری را نیز کاهش می دهد و در مورد آزمون های چند گزینه ای طراحی شده در سامانه ، به صورت رندوم، گزینه مرتبط با پاسخ ها جابه‌جا می‌شود.
مسئول تیم طراحی سامانه آزمون ساز دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: همچنین در این سیستم دانشجو می تواند فایل های پیوست شده در سؤال را مشاهده و فایل هایی که به صورت دستی بر روی کاغذ پاسخ داده است را نیز بارگذاری و علاوه بر اینها دانشجو می تواند برای هر سوال نظر خود را به استاد ارائه دهد.
س.س ۵۱/ ل.م ۵۴

 

 

نظر شما