شناسهٔ خبر: 40420733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

کوچکی نژاد طی تذکر شفاهی:

دولت توجهی به اوضاع اقتصادی ندارد

موج نیوز

نماینده مردم رشت در مجلس از بی توجهی دولت نسبت به اقتصاد انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: تذکر من مربوط به ماده 22 بند 10 و ماده 36 آئین نامه است، در ماده 36  تبصره 2 می گوید که به منظور آشنایی نمایندگان با سوابق یکدیگر باید معاونت قوانین همزمان با شروع فعالیت شعب سوابق نمایندگان هم در بخش اجرایی و هم عضویت در کمیسیون ها تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: انتظار داریم هیات رئیسه به آئین نامه عمل کند و این تاخیر توجیهی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: در اصل 84 قانون اساسی آمده است که نمایندگان می توانند در همه امور اظهارنظر کنند، نوع پرداخت هایی که در اسفندماه و در شروع سال انجام شد برخلاف برنامه بود، در برنامه می گویند حقوق ها و دریافت ها را طوری تنظیم کنند که فاصله بین بازنشستگان و شاغلین به 15 درصد برسد، نه تنها این فاصله کم نشده بلکه بازنشستگان که قشر محروم و نیازمند حمایت دولت هستند، این فاصله را دولت چندین برابر افزایش داده است.

کوچکی نژاد تاکید کرد: اوضاع اقتصادی کشور بسیار به هم ریخته است و دولت توجهی ندارد، آن زمانی که بعضی از استان ها بحران کرونا داشتند دولت ورود نمی کرد، با توجه به تذکر مقام معظم رهبری الان ورود کرده است و امروز همه جلسات خود را معطوف به کرونا کرده است و بخش اقتصاد را رها کرده که به شدت مردم گله مند هستند.

در ادامه قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در پاسخ به کوچکی نژاد تاکید کرد: در حین صحبت شما از معاونت قوانین سوال کردم و تمامی اسامی و سوابق نمایندگان در سامانه گذاشته شده و در دسترس کمیسیون ها و شعب و همکاران است. احتمالا برای پرهیز از اسراف از چاپ کاغذی آن جلوگیری شده است.

نظر شما