شناسهٔ خبر: 40407901 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

همه چیز درباره سهام عدالت

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: دارندگان سهام عدالت تا ۱۵ خرداد همچنان می توانند وضعیت سهام خود را مشخص کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
"حسین فهیمی" در گفتگو با ۱۸:۳۰ گفت: در سال ۸۵ که سیاست‌های اصل ۴۴ خصوصی سازی ابلاغ شد درصدی از دارایی دولت در قالب ۴۹ شرکت و در قالب سهام عدالت بصورت مجانی به متقاضیان واگذار شد.

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: ۳۶ عدد از این شرکت‌ها در بورس قرار دارند. ۷۰ درصد پالایشگاه تهران متعلق به سهام عدالت است.

فهیمی گفت: بر اساس ابلاغ مقام معظم رهبری، سازمان خصوصی سازی تا پایان وقت اداری چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹ فرصت داد تا دارندگان سهام عدالت وضعیت سهام خود را در سایت بصورت مستقیم یا غیر مستقیم مشخص کنند.
<div id="video-display-embed-code_290433" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795827/290433?width=400&height=300"></script></div>


او با بیان اینکه تا ۱۵ خرداد ۹۹ دارندگان همچنان می‌توانند وضعیت سهام خود را مشخص کنند، افزود: افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‌کنند در ۳۶ شرکت بورسی سهام دار می‌شوند که مسئولیت سود و زیان آن‌ها در بورس بر عهده خود آن‌ها است و دیگر غیر قابل تغییر است.
فهیمی درباره روش غیر مستقیم افزود: در این روش شما سهام دار یک شرکت استانی بصورت واسطه مالی قرار می گیرند.
<div id="video-display-embed-code_290438" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795827/290438?width=400&height=300"></script></div>
سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: بر اساس گفته شورای عالی بورس افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند و خود کنترل خریدو فروش سهام را بر عهده گرفته اند می‌توانند تا ۳۰درصد سهام خود را بفروشند.
او گفت: از ۶ خرداد بانک‌های کشور به کمک بازار سرمایه آمدند و سفارش فروش سهام از دارندگان گرفت و امروز که روز آزاد سازی سهام عدالت بود اقدام به فروش کرد.
<div id="video-display-embed-code_290439" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795827/290439?width=400&height=300"></script></div>
 
او گفت: ارزش تقریبی سهام عدالت امروز حدود ۱۵ میلیون تومان است.

برچسب‌ها:

نظر شما