شناسهٔ خبر: 40385290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

هنوز در تهران به نقطه مطلوب نرسيده ايم

رئیس ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونای کلان شهر تهران: هنوز در تهران به نقطه مطلوب نرسيده ايم، بايد شيوه نامه هاي بهداشتي در ادارات و مراکز پر تجمع رعايت شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
دکتر علیرضا زالی گفت: یکی از مهمترین مسایلی که در بازگشت به کار کارمندان مطرح می‌شود اجتناب از حضور کارمندان در مراکز پرتجمع ادارات از قبیل نمازخانه‌ها و رستوران هاست تا میزان ابتلا به بیماری کرونا به حداقل برسد.
وی با اشاره به این که کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و محیط سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران براساس شیوه نامه ابلاغی بازدید‌های دوره‌ای و تصادفی خود را در ادارات خواهند داشت گفت: با توجه به تغییر الگوی کار ادارات درخواست ما این است که با توجه به این که هنوز شرایط در تهران به نقطه مطلوب قطعی نرسیده است و همچنان شاهد ابتلای جدید و بستری در بخش‌های عادی و ویژه هستیم باید هر گونه تغییر در این الگوی کار همراه با رعایت استاندارد‌های قبلی باشد و در ذهن شهروندان این گونه متبادر نشود که اوضاع عادی است.
دکتر زالی با اشاره به این که کماکان در استان تهران و به ویژه شهر تهران، باید رعایت ملاحظات بهداشتی جدی‌تر گرفته شود، رستوران‌ها و نمازخانه‌ها در ادارات را از مکان‌هایی خواند که احتمال انتقال بیماری به دلیل تجمع در آن بیشتر است.
رئیس ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونای کلان شهر تهران گفت: کسانی که دچار علائم تب، سرفه، تنگی نفس، احساس درد عضلانی، آبریزش بینی، علائم گوارشی و احساس خستگی می‌شوند حتما باید به پزشک مراجعه کنند که اگر مظنون به بیماری کرونا باشند حتما از حضور آن‌ها در ادارات جلوگیری شود.
وی گفت: بررسی‌های ما در دو ماه گذشته نشان می‌دهد که فقط ۴۰ درصد از بیمارانی که تست کرونایشان مثبت بوده است تب داشته اند و بنابراین تب، یافته شایعی در شهروندان تهرانی نیست و این گونه نیست که اگر کسی فکر کند تب ندارد حتما علائم کرونا را هم ندارد.
دکتر زالی افزود: افرادی که در دو هفته اخیر در منزل و یا در میان اقوامشان با فرد مبتلا به کرونا تماس داشته اند حتما از حضور در اداره‌ها خودداری کنند و اگر کسی هم در اثنای کار ادارات و یا مراجعه به ادارات مبتلا به این بیماری شد به هیچ وجه بیماری اش را کتمان نکند.
وی از همه کارمندان و ارباب رجوعان ادارات خواست ضمن رعایت فاصله گذاری از ماسک استفاده کنند.
دکتر زالی گفت: حتما در اتاق‌های مسقف پنجره‌ها باز باشد تا امکان تهویه هوا فراهم شود و اگر از کولر استفاده می‌شود حتما پنجره‌ای باز باشد تا امکان تهویه فراهم شود.
 
<div id="video-display-embed-code_290217" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/795784/290217?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما