شناسهٔ خبر: 40381075 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۵۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا وارد مینیاپولیس شدند

به دنبال افزایش اعتراضات به مرگ خشونت‌بار مرد سیاه‌پوست ‌آمریکایی بیش از ۵۰۰ نیروی گارد ملی آمریکا وارد شهر مینیاپولیس شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، با افزایش اعتراضات به مرگ خشونت‌بار جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ‌آمریکایی، به دست پلیس، بیش از ۵۰۰ سرباز گارد ایالت مینه‌سوتای آمریکا ملی وارد شهر مینیاپولیس شدند.

معترضان  در سومین شب اعتراض خود به خشونت پلیس علیه یک مرد سیاهپوست که روز دوشنبه هنگام بازداشت کشته شد، پنجشنبه شب به یک کلانتری در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند. گروهی از تظاهرکنندگان در جریان این حمله ساختمان کلانتری ناحیه سوم مینیاپولیس را به آتش کشیدند. بنا به اعلام پلیس مینیاپولیس، ماموران این کلانتری پیش از به آتش کشیده شدن ساختمان محل را ترک کرده بودند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه شب به دنبال حمله معترضان به یکی از کلانتری‌های مینیاپولیس و بروز درگیری بین تظاهرکنندگان و ماموران پلیس با انتشار دو توئیت از آمادگی ارتش و گارد ملی برای برقراری آرامش و مقابله با «اراذل و اوباش» سخن گفت.  در انتهای دومین توئیت خود نوشت: «وقتی غارتگری شروع می‌شود تیراندازی هم آغاز می‌شود.»

در پی اقدام نژادپرستانه علیه فلوید، شهر‌های مختلف آمریکا به صحنه تظاهرات تبدیل شده است. در برخی شهر‌ها پلیس برخوردی خشونت‌بار با معترضان داشته است. بنا بر اعلام سی‌ان‌ان، در اعتراضات نیویورک ۴۰ نفر بازداشت یا به اداره پلیس احضار شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما