شناسهٔ خبر: 40367019 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کسب رتبه اول استان مرکزی در بهبود شاخص فضای کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک از کسب رتبه نخست استان مرکزی در پایش بهبود فضای کسب و کار در زمستان 98 با شاخص 42/5 در بین استانهای کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

منوچهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: موجب ماده 4 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق‌های بازرگانی موظف‌اند به‌منظور اطلاع سیاست‌گذاران کشور از وضعیت محیط کسب و کار، شاخص‌های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به‌طور سالانه و فصلی و حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند.

وی افزود: بر همین اساس در پایش فضای کسب و کار نظرات فعالان اقتصادی در قالب 28 مؤلفه و شاخص در رابطه با هر فصل کاری پرسیده می‌شود و سپس ماحصل نظرات فعالان اقتصادی و نتایج به دست آمده از نظرسنجی مدیران بنگاه اقتصادی، به‌عنوان نتایج پایش فضای کسب و کار استان در هر فصل خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: انجام پایش محیط کسب و کار در استان‌ها توسط اتاق بازرگانی انجام می‌شود که مسئولیت این پایش در استان مرکزی به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به‌صورت فصلی واگذار شده است.

توسطی در خصوص وضعیت این شاخص در سال‌های گذشته گفت: وضعیت کسب و کار استان تا پاییز 97 مطلوب نبوده است؛ در همین راستا دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با بررسی و شناسایی شاخص‌های نامطلوب کسب و کار استان و طرح آنها در صحن علنی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار و تأکید ریاست شورا برای بهبود شاخص‌های مذکور، دبیرخانه شورای گفتگو اقدامات جدی برای شناسایی و رفع نقاط ضعف و نتیجتاً بهبود فضای کسب و کار استان مرکزی را در دستور کار قرار داد.

وی اذعان داشت: نتیجه این اقدامات و تلاش همه دست‌اندرکاران کسب رتبه نخست استان مرکزی در پایش بهبود فضای کسب و کار در زمستان 98 با شاخص 42/5 در بین استان‌های کشور بود که جای تقدیر از تمامی کسانی دارد که اتاق بازرگانی را در نیل به این رتبه یاری کردند.

انتهای پیام/ر

نظر شما