شناسهٔ خبر: 40365920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی کشور: بنیاد مستضعفان ۳۱۰ میلیون یورو در پروژه نیروگاه خرم‌آباد سرمایه‌گذاری کرد

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی کشور گفت: بنیاد مستضعفان ۳۱۰ میلیون یورو در پروژه نیروگاه خرم‌آباد سرمایه‌گذاری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد محسن طرز طلب  ظهر امروز در مراسم افتتاح  واحدهای اول و دوم بخش گاز سیکل ترکیبی خرم‌آباد با بیان اینکه پروژه سیکل ترکیبی خرم‌آباد مدت زیادی متوقف بود اظهار داشت: با پیگیری‌ها انجام شده و تلاش دست اندرکاران این پروژه خوشبختانه در اواسط سال 97 به صورت جدی آغاز به کار کرد و بخش گاز در مرحله اول و دوم وارد مدار شده است. 

وی با بیان اینکه تامین منابع مالی پروژه نیروگاه  سیکل ترکیبی خرم‌آباد توسط بنیاد مستضعفان انجام گرفته است افزود: بنیاد مستضعفان در پروژه  نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد 310 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کرده که در فاز توسعه همین مبلغ به پروژه باید اضافه شود  که با این عدد یکی از پروژه‌های بزرگ کشور است و باید از طرف وزارت نیرو و شرکت تولید برق حرارتی از بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه تقدیر کنیم. 

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی کشور عنوان کرد: خوشبختانه امروز در زمان مناسبی که شبکه برق کشور به برق نیاز دارد دو واحد سیکل ترکیبی خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید، در استان لرستان نیروگاه حرارتی بزرگی نداریم و تنها نیروگاه دورود است که راندمان پایینی دارد.

وی بیان کرد: نیروگاه رودبار لرستان 450 مگاوات برق  به شبکه می‌دهد اما اکنون روی خط 400 کیلوولت است در همین راستا در منطقه نیاز داشتیم روی خط 230 بار جدیدی را تزریق کنیم که پس از پیگیری‌های انجام شده بزرگترین نیروگاه حرارتی استان در دو فاز به بهره‌برداری رسیده است که امیدواریم بخش بخار این نیروگاه نیز امسال تکمیل شود. 

طرز طلب گفت: برای استان برنامه‌ریزی شده از محل مطالبات گروه صبا فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد آغاز شود  که در همین راستا تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مستضعفان، شرکت برق حرارتی،گروه مپنا و صبا منعقد شده تا واحدهای گاز نیروگاه از محل مطالبات عظیمی که شرکت  بنیاد مستضعفان و گروه صبا از وزارت نیرو دارند اجرا شود.

وی تصریح کرد :در حال حاضر طراز تولید در استان لرستان منفی است که با آمدن این نیروگاه طراز مثبت خواهد شد و علاوه بر تامین برق استان می‌توانیم برق سایر استان‌های همجوار را نیز تامین کنیم.

انتهای پیام/645/ش

نظر شما