شناسهٔ خبر: 40363031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فتاح اعلام کرد:

نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان در بورس عرضه می‌شود

خرم‌آباد- رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: همه نیروگاه‌های بنیاد را در بورس عرضه خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «پرویز فتاح» امروز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد با بیان اینکه باید خدا را شاکر باشیم که توفیق خدمت به مردم را به ما داده است، اظهار داشت: لرستان همیشه زینت کشور بوده، شش هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و حق ایجاب می‌کند که خالصانه خادم این مردم باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر در دوره غیر بحران خوب کار کنیم هزینه ما در هنگام بحران کم می‌شود، گفت: لرستان دارای قابلیت‌های زیادی است و اگر نتوانسته‌ایم استان را به آن میزان از سطح عدالت برسانیم به دلیل ضعف ما است، اگر اراده کنیم عدالت قابل برپا شدن است و هدف اصلی نظام اسلامی نیز همین امر است.

فتاح با بیان اینکه بنیاد در سیلاب سال گذشته سیمان مصرفی خانه‌های ترمیمی و احداثی لرستان را تأمین کرد و در این رابطه ۷۷ هزار تن سیمان رایگان توزیع شد، گفت: سرمایه‌گذار نیروگاه خرم‌آباد بنیاد مستضعفان است، وزارت نیرو مجوزها را صادر کرد، شرایط لازم برای سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در این رابطه فراهم شد، و تا امروز دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این نیروگاه سرمایه‌گذاری شده و تا پایان سال نیز هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر در آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه در مجموع شش هزار میلیارد تومان در این نیروگاه سرمایه‌گذاری می‌شود، افزود: تاکنون لرستان مصرف‌کننده برق بوده که از حالا تولیدکننده و بعداً صادر کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه نیروگاه از ابتدا به صورت سیکل ترکیبی ساخته شد، گفت: ظرفیت نیروگاه سازی در ایران در دستور کار قرارگرفته و این صنعت بومی‌سازی شده است.

فتاح با اشاره به اینکه این نیروگاه در پیک تابستان و بهترین زمان افتتاح شد، بیان داشت: نیروگاه خرم‌آباد نمود عینی اقتصاد مقاومتی و تجلی گاه نبوغ مهندسین ایرانی است، نظام جمهوری اسلامی تحریم‌ها را در هم شکسته است.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به فعالیت بنیاد در عرصه نیروگاهی، گفت: بنیاد وظیفه محرومیت‌زدایی و تولید را بر عهده دارد.

وی با اشاره به فعالیت در حوزه مبارزه با کرونا در بنیاد، عنوان کرد: در یکی از شهرستان‌های استان مستقر و کارهای آبادانی و پیشرفت را انجام خواهیم داد.

فتاح با تأکید بر ادامه سرمایه‌گذاری بنیاد برای توسعه نیروگاه خرم‌آباد با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، عنوان کرد: به‌طور حتم عمده نیروهای این نیروگاه بومی خواهند بود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور از اجرای فاز دوم نیروگاه خرم‌آباد خبر داد و گفت: همه نیروگاه‌های بنیاد را در بورس عرضه خواهیم کرد و در اولین فرصت نیروگاه خرم‌آباد را هم به بورس می‌بریم.

فتاح با اشاره به احداث خانه برای خانواده‌های دارای دو معلول و بالای دو معلول توسط بنیاد، گفت: حمایت از کمیته امداد و نهادهای حمایتی از سوی بنیاد همواره در دستور کار است.

نظر شما