شناسهٔ خبر: 40308876 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اولمرت: نتانیاهو برای بازداشت نشدن آماده به آتش کشیدن اسرائیل است

تهران- ایرنا- ایهود اولمرت نخست وزیر پیشن رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو آماده است برای بازداشت نشدن، اسرائیل را به آتش بکشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری البوابه، اولمرت به سخنان روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه دادگاه اشاره کرد و افزود: سخنان پیش از جلسه نتانیاهو را دیدم و احساس کردم که صحنه ای از فیلم پدرخوانده است، یعنی رییس یک سازمان جنایتکار که از سوی افرادی احاطه شده که دستورات وی را اجرا می کنند، آنچه روز یکشنبه رخ داد نوعی اغتشاش بود که از سوی برخی افراد جنایتکار تحت فرمان نتانیاهو انجام شد.

اولمرت همچنین گفت: الحاق بخش هایی از کرانه باختری که قرار است اوایل ماه ژوئیه انجام شود، اقدامی اشتباه است و ما باید هر چه سریعتر  قرارداد صلح با فلسطینی ها امضا کنیم.

وی در عین حال ادعا کرد که  تمامی کرانه باختری از حیث تاریخی و عاطفی متعلق به ما است اما آیا سرزمینی را می خواهیم که در آن میلیون ها فلسطینی زندگی می کنند؟ ما برای ایجاد صلح باید بخشی از آن را واگذار کنیم.

اولمرت افزود: همه فلسطینی ها خواهان صلح نیستند و محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان خواهان صلح در شرایطی است که بسیاری از اسرائیلی ها نمی توانند آن را بپذیرند.

وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به سیاست کنونی رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو مدت ۱۰ سال گذشته خواهان صلح نبوده و هیچ دیداری با محمود عباس نداشته است. هر کسی که از طرح ایجاد دو کشور حمایت نکند در واقع  برای صلح اهمیتی قائل نیست.

نظر شما