شناسهٔ خبر: 40305283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب به دستگاه سی آرم تجهیز شد

قصرشیرین- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان سرپلذهاب گفت:بیمارستان شهدای این شهرستان با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه به دستگاه سی ارم (C_arm) تجهیز شد.

صاحب‌خبر -

مازیار طهماسبی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از دستگاه سی آرم با حضور نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان گفت: دستگاه C-arm که در اتاق عمل کاربرد دارد دستگاهی برای تصویربرداری با اشعه ایکس است که توانایی‌ رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: این سیستم تصاویر ایکس ری را به صورت real time با رزلوشن بسیار بالا تولید می‌کند و به فیزیولوژیست این امکان را می دهد که فرآیند عمل جراحی را مشاهده کرده و به سرعت اصلاحات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم گفت: بخش هایی از بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در جریان زلزله سال ۹۶ از بین رفت که باتلاش دانشگاه علوم پزشکی استان بخش اصلی آن احیا و بازسازی شد.

شهریار حیدری افزود: کارکنان شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب در ایام زلزله و هم در مقابله با کرونا برای حفظ سلامتی عموم مردم زحمات بسیاری را متحمل شدند که قابل تقدیر است.

وی در ادامه بهره برداری از دستگاه سی آر بیمارستان شهدای سرپل ذهاب که در حوزه ارتوپدی کارایی دارد را برای بیماران سرپل ذهابی و دیگر شهرستان های همجوار یک ضرورت دانست.

حیدری بیان کرد: سرپل ذهاب در حوزه بهداشت و درمان نقش محوری در غرب کرمانشاه دارد و شهرستان های همجوار هم برای درمان خود به سرپل ذهاب مراجعه می کنند از این رو نیاز است که تجهیزات بیمارستانی و درمانی این شهرستان پیشرفت کند.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه سی آر که امروز در سرپل ذهاب افتتاح شد از دستگاه های هایتک قابل استفاده در جراحی های ارتوپدی (بخصوص کارگذاشتن پروتزها)، ستون فقرات و مغزو اعصاب است و کاربردهای بسیاری دیگر دارد.

دکتر بهمن روشنی افزود: سرپل ذهاب با برخورداری پزشکان متخصص جزء مرکز شهرستان های ارجاع استان کرمانشاه است و هم اکنون ۲۲ پزشک متخصص در بخش های مختلف درمانی در شهرستان سرپل ذهاب فعالیت دارند.

وی اظهارداشت: بیمارستان شهدا سرپل ذهاب از لحاظ تجهیزات نیز پس از زلزله سال ۱۳۹۶ نسبتا تجهیز شده ولی کماکان جا برای تجهیز بیشتر دارد.

او با بیان اینکه مرحله دوم بیمارستان درحال ساخت است و درسال های آینده افتتاح خواهدشد، گفت: سرپل ذهاب در سال های آینده در مانورهایی که در بحث درمان وجود دارد می تواند نقش بیشتری داشته باشد.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه دارای ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

نظر شما