شناسهٔ خبر: 40302242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از دستگاه سی آرم در بیمارستان شهداء سرپلذهاب

مراسم بهره برداری از دستگاه سی آرم در بیمارستان شهداء سرپلذهاب برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهریار حیدری نماینده مردم سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت : بخش‌هایی از بیمارستان شهداء سرپلذهاب در جریان زلزله سال ۹۶ ازبین رفت که باتلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان بخش اصلی آن احیاء و بازسازی شد.

او گفت : کارکنان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان هم درایام زلزله وهم در ایام مقابله با کرونا برای حفظ سلامتی عموم مردم زحمات بسیاری رامتحمل شدند که قابل تقدیر است.

او ادامه داد: دستگاه سی آر بیمارستان که در حوزه ارتوپدی کارایی دارد وبرای بیماران شهرستان سرپلذهاب و دیگر شهرستان‌های همجوار یک ضرورت به شمار می‌رود، امروز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

حیدری ادامه داد: سرپلذهاب در حوزه بهداشت ودرمان نقش محوری در غرب استان دارد و شهرستان‌های همجوار هم برای درمان خود به سرپلذهاب مراجعه می‌کنند لذا لازم است که تجهیزات بیمارستانی و درمانی این شهرستان پیشرفت کند.

بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دستگاه سی آر که امروز در سرپلذهاب افتتاح میشود از دستگاه‌های هایتک قابل استفاده در جراحی‌های ارتوپدی (خصوصا کارگذاشتن پروتزها)، ستون فقرات و مغزو اعصاب است و کاربرد‌های بسیاری دیگر دارد.

او با بیان اینکه سرپلذهاب با برخورداری پزشکان متخصص جزء مرکز شهرستان‌های ارجاع استان کرمانشاه است، گفت: تعداد ۲۲ پزشک متخصص در بخش‌های مختلف درمانی در شهرستان سرپلذهاب فعالیت دارند.

روشنی ادامه داد: بیمارستان شهداء سرپلذهاب از لحاظ تجهیزات نیز پس از زلزله سال ۱۳۹۶ نسبتا تجهیز شده، ولی کماکان جا برای تجهیز بیشتر دارد.

او با بیان اینکه فاز دوم بیمارستان درحال ساخت است ودرسال‌های آینده افتتاح خواهدشد، گفت: سرپلذهاب در سال‌های آینده در مانور‌هایی که در بحث درمان وجود دارد می‌تواند نقش بیشتری داشته باشد.

او گفت: سرپلذهاب مرکز ارجاع درمان تکمیلی دوشهرستان گیلانغرب و قصرشیرین می‌باشد که بسیار حائز اهمیت است و باید تجهیزات وامکانات آن پیشرفت کند .

انتهای پیام/د

نظر شما