شناسهٔ خبر: 40083030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هدف‌گذاری ۳۲ برنامه گردشگری اردبیل برای سال جهش تولید

استاندار اردبیل گفت: ۳۲ برنامه عملیاتی گردشگری استان اردبیل در راستای تحقق شعار جهش تولید هدف‌گذاری شده است که تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: ۳۲ برنامه عملیاتی گردشگری در استان اردبیل به‌صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای تحقق شعار جهش تولید هدف‌گذاری شده است که تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شود.

وی افزود: تکمیل خط ریلی اردبیل - میانه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار برای استان بوده که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این خط ریلی هزینه شده و برای اتمام این طرح به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است و اعتبار این پروژه در سال‌جاری ۳۰۰ درصد افزایش یافته که در صورت اختصاص منابع دیگر شاهد تکمیل آن خواهیم بود.

استاندار اردبیل تشریح کرد: بانک ملی با توجه به تعهد خود برای تأمین اعتبار مورد نیاز این پروژه تا به امروز ۷۰ میلیارد تومان پرداخت کرده و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در هفته آینده به این پروژه تزریق خواهد شد و با توجه به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه، در صورت تخصیص اعتبارهای مورد نیاز برای تکمیل راه‌آهن اردبیل - میانه، این پروژه در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در حوزه کشاورزی و سیستم آبیاری نوین در سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش سامانه آبیاری تحت فشار قرار گرفته و با تأمین منابع مالی مورد نیاز در سال جاری ۱۲ هزار هکتار از اراضی به این سیستم مجهز می‌شوند.  

انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۱۷

نظر شما