شناسهٔ خبر: 39710783 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار سامسونگ نسبت به کاهش قابل توجه سوددهی در سه ماهه جاری به خاطر کرونا

شرکت سامسونگ کره جنوبی امروز اعلام کرد که انتظار دارد در سه ماهه دوم امسال، به خاطر شیوع ویروس کرونا و متعاقبا پایین آمدن فروش تلویزیون و گوشی، شاهد کاهش قابل توجه درآمد باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت سامسونگ الکترونیکس کره جنوبی، امروز اعلام کرد: به خاطر شیوع ویروس کرونا و متعاقبا کاهش فروش گوشی و تلویزیون، انتظار دارد کاهش قابل توجهی در درآمد این غول کره‌ای ثبت شود.

از طرف دیگر، سامسونگ کره، در کنار دیگر شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری از جمله اینتل، به خاطر ابهامات موجود نسبت به مدت زمانی که جهان درگیر ویروس کرونا است، از ارائه گزارش پیش‌بینی سالیانه، خودداری کرده است.

این شرکت اعلام کرده، البته دورکاری کارمندان و تقاضا برای آموزش آنلاین، تاثیرات منفی کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه را، جبران خواهد کرد.

از طرف دیگر، سامسونگ می‌گوید: به خاطر اینکه مصرف کنندگان هزینه‌های جانبی را کاهش داده‌اند، چشم انداز فروش گوشی و تلویزیون، در بازار جهانی، خیلی امیدوار کننده نیست.

هان‌جیم مان، معاون سامسونگ در بخش تولید تراشه‌های حافظه، می‌گوید: حتی اگر شرایط نامطمئن و مبهم ادامه یاید، شرایط همچنان برای سامسونگ به خاطر وجود تقاضا برای سرور و یارانه، بازار همچنان جذاب خواهد بود.

سامسونگ می‌گوید: انتظار دارد در سه ماهه جاری، درآمد این شرکت از محل فروش گوشی و تلویزیون به میزان قابل توجهی کاهش یابد و دلیل اصلی آن عقب‌نشینی مصرف کنندگان در هزینه‌کرد برای مخارج غیرضروری، و تعطیل بودن کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما