شناسهٔ خبر: 39331042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از بازی با 5 آمپول تا ماجرای «بازیکن تمام نشدنی» در خاطره‌بازی با کاپیتان سابق ذوب‌آهن

تیم فوتبال ذوب‌آهن در 2 دوره متوالی از جام حذفی به قهرمانی دست پیدا کرد که مهدی رجب‌زاده کاپیتان این تیم این جام‌ها را بالای سر برد از همین رو خاطرات قهرمانی‌های رجب‌زاده را مرور کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان از تیم‌های پرافتخار در جام حذفی محسوب می‌شود که سابقه قهرمانی در ۴ دوره از این رقابت‌ها را در کارنامه دارد، همچنین در یک دوره نایب‌قهرمان شده است.

در بین همه قهرمانی‌های ذوب‌آهن در جام حذفی اما جای یک قهرمانی در لیگ برتر خالی است و این تیم با وجود این‌که ۴ بار نایب‌قهرمان شده تاکنون در لیگ برتر قهرمان نشده است.

قهرمانی‌های ذوب‌آهن در حالی در جام حذفی به عدد ۴ رسیده که ۲ دوره آخر قهرمانی سبز‌پوشان مربوط به سال‌های ۹۴ و ۹۵ است که به صورت متوالی و با حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند.

در بین بازیکنان ذوب‌آهن نیز که در آن سال‌ها موفق شدند جام قهرمانی مسابقات حذفی را بالای سر ببرند کاپیتان نقش ویژه‌ای داشت؛ مهدی رجب‌زاده بازیکن اسبق ذوب‌آهن که همین ۲ سال پیش و بعد از حضور ۱۲ ساله در ذوب‌آهن از فوتبال خداحافظی کرد در هر ۲ قهرمانی متوالی ذوب‌آهن در حذفی حضور داشت و به عنوان کاپیتان جام را بالای سر برد.

از همین رو به سراغ رجب‌زاده، این بازیکن بااخلاق فوتبال کشورمان رفتیم و در مورد خاطرات و اتفاقات ۲ قهرمانی ذوب‌آهن صحبت کردیم و خاطرات شیرین گذشته را مرور کردیم که در ادامه می‌توانید بخوانید.

جام حذفی وضعیت ذوب‌آهن را متحول کرد

ذوب‌آهن در جام حذفی فصل ۱۳۹۳ - ۱۳۹۴ با پیروزی مقابل پیام چغادک بوشهر شروع کرد و در ادامه با شکست دادن استقلال خوزستان به استقلال تهران رسید؛ سبز‌پوشان استقلال را بردند و در نیمه‌نهایی نیز پرسپولیس را شکست دادند تا در فینال به مصاف نفت تهران بروند.

رجب‌زاده در مورد قهرمانی در جام حذفی این دوره گفت: سال اولی بود که یحیی گل‌محمدی به ذوب‌آهن آمده بود، در ابتدای فصل تیم شرایط خوبی نداشت و تا هفته‌های هفتم یا هشتم جو و فشار سنگینی روی تیم بود؛ اما از بازی در جام حذفی که برنده شدیم، تیم روی دور افتاد و تیم شرایط بهتری پیدا کرد و در ادامه بازی‌های زیادی را بردیم و در آخر لیگ چهارم شدیم.

کاپیتان سابق ذوب‌آهن افزود:با استقلال ۱۲۰ دقیقه بازی کردیم و بازی حیاتی بود، در آخر نیز رشید مظاهری پنالتی گرفت و برنده شدیم؛ شرایط خوبی از نظر روحی روانی داشتیم زیرا نتایج خوبی در لیگ گرفته بودیم.

وی با بیان این‌که گل‌محمدی تیم خوبی را درست کرده بود، ادامه داد: دانیال اسماعیلی‌فر و احسان پهلوان و برخی دیگر از بازیکنان اولین سالی بود که در لیگ برتر ثابت بازی می‌کردند و حالا هر تیمی دوست دارد این بازیکنان را داشته باشد.

بعد از بازی با استقلال به خودباوری رسیدیم

رجب‌زاده تصریح کرد: بعد از بازی با استقلال بازیکنان به خودباوری رسیدند و متوجه شدند ذوب‌آهن می‌تواند در جام حذفی قهرمان شود؛ در بازی با پرسپولیس وقتی عقب افتادیم اما در ورزشگاه آزادی بازی خوبی انجام دادیم و هر 2 پاس گل تیمم را دادم و با پیروزی به فینال رسیدیم.

بازیکن سابق ذوب‌آهن با اشاره به این‌که فینال راحت نبود، گفت: نفت تیم بسیار خوبی بود، در فینال جام حذفی در حالی که یک بر صفر از نفت تهران عقب بودیم بازی را بردیم و قهرمان شدیم.

وی در مورد بازی فینال ادامه داد: هنگام گل اول ۷ یا ۸ نفر در حمله بودیم و توپ از هر کسی رد می‌شد، نفر بعدی می‌توانست گل بزند، پاس به عقب دادم و قاسم حدادی‌فر گل را زد؛ بعد از گل بازی برگشت و با پاس حدادی‌فر روی ضربه خطا حرکت کردم و گل دوم را به ثمر رساندم؛ در یک ضدحمله دوباره به گل رسیدیم و بازی را ۳ بر یک بردیم و قهرمان شدیم؛ بعد از این‌که سوت زده شد هیچ کس نمی‌توانست خوشحال نباشد.

رجب‌زاده با اشاره به یک خاطره جالب از شب بازی فینال بیان داشت: شب بازی فینال و هنگام آنالیز مربیان خصوصیات بازیکنان را می‌گفتند و در مورد وحید امیری گفتند که از توپ‌های مرده موقعیت استفاده می‌کند، اما مجتبی حسینی گفت اگر امیری رد شد خطای پشت محوطه یا داخل محوطه انجام ندهید و بگذارید ضربه‌اش را بزند زیرا خیلی خوب ضربه نمی‌زند اما در روز بازی همین اتفاق افتاد و بازیکنان خطا نکردند، وحید امیری تک به تک شد و توپ را با یک ضربه خیلی خوب به گل نفت تبدیل کرد.

«رجب‌زاده» بازیکن تمام نشدنی فوتبال ایران

وی با اشاره به یک خاطره شیرین دیگر از بازی با نفت گفت: در بازی با نفت تهران گزارشگر بازی، پیمان یوسفی بعد از این‌که گل دوم ذوب‌آهن را زدم، گفت بازیکن تمام نشدنی فوتبال ایران، این لقب روی من ماند و از آن بازی همه همین را به من می‌گویند.

کاپیتان سابق ذوب‌آهن خاطر‌نشان کرد: در آن زمان از نظر بدنی بسیار آماده بودیم، فوتبال ذوب‌آهن در زمان حضور یحیی گل‌محمدی بهترین دورانش را از لحاظ فنی و تاکتیکی داشت؛ بعد از چندین سال که ذوب‌آهن شرایط بدی داشت، موفق شده بودیم قهرمان جام حذفی شویم.

وی در پاسخ به این سؤال که بعد از قهرمانی پاداش گرفتید، گفت: بله گرفتیم اما یادم می‌آید بعد از قهرمانی در جام حذفی با مدیران ذوب‌آهن صحبت کردم که جریمه ۵ درصد کسر از قرارداد به دلیل نتایج بد در لیگ را ببخشند، اما این اتفاق نیفتاد.

در بازی با پرسپولیس بالای 15 کیلومتر دویده بودم

سبز‌پوشان در دوره بعدی جام حذفی در سال ۱۳۹۴ - ۱۳۹۵ برای دفاع از عنوان قهرمانی همراه با گل‌محمدی وارد مسابقات شدند و تیم‌های بادران تهران و گسترش فولاد تبریز را به راحتی از پیش رو برداشتند.

ذوب‌آهن در ادامه به ترتیب با تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و استقلال که از بزرگان ایران هستند بازی کرد و با شکست دادن آن‌ها موفق شد در یک شب رویایی در خرمشهر برای دومین‌بار متوالی به قهرمانی جام حذفی دست پیدا کند.

رجب‌زاده در مورد این قهرمانی و اتفاقات آن اظهار داشت: با شخصیتی که از سال گذشته پیدا کردیم، شرایط بسیار خوبی داشتیم و بعد از بازی‌های اولیه به پرسپولیس رسیدیم که در پنالتی بازی را بردیم.

پیش‌کسوت ذوب‌آهن با در مورد بازی با پرسپولیس گفت: GPS داشتیم و در آن بازی شرایط بدنی خوبی داشتم، بعد مشخص شد بالای ۱۵ کیلومتر دویده بودم که برای خودم هم جالب بود با این‌که سن بالایی نیز داشتم البته گل‌محمدی توانسته بود تیم را در شرایطی قرار دهد که این اتفاق بیفتد.

وی با بیان این‌که در نیمه‌نهایی به سپاهان رسیدیم، افزود: شهرآورد‌های اصفهان همیشه جذاب است، در آن مقطع مرتضی تبریزی شرایط خوبی داشت و هم به پرسپولیس و هم به سپاهان گل زد؛ بازی به پنالتی کشیده شد و پنالتی اول را من زدم که رحمان احمدی توپ را گرفت اما به تیرک خورد و گل شد و در نهایت سپاهان را هم بردیم.

با زدن 5 آمپول به بازی فینال رسیدم

رجب‌زاده با بیان این‌که ذوب‌آهن به معنای واقعی تیم بود، ادامه داد: در خطوط مختلف بازیکنان بسیار خوب بودند و تأثیرات کادر فنی روی تیم خیلی زیاد بود، در بازی‌های آسیایی نیز تیم‌ها نمی‌توانستند به راحتی به ما گل بزنند؛ در زمان حضور یحیی گل‌محمدی بیشترین گل زده را در دقایق پایانی داشتیم و وقتی گل می‌خوردیم خیلی راحت بازی را برمی‌گرداندیم و این اتفاق متعدد رخ داد.

کاپیتان سابق ذوب‌آهن در مورد بازی فینال با استقلال بیان داشت: اولین سالی که بازی در خرمشهر برگزار شد، اواخر خرداد ماه بود و هوا خیلی گرم و شرجی؛ اما هیچکدام از تیم‌ها دوست نداشتند در خرمشهر بازی کنند، جالب‌تر این‌که با استقلالی‌ها در یک هتل بودیم و هر روز یکدیگر را می‌دیدیم.

وی تصریح کرد: 2 هفته قبل از بازی فینال مصدوم شده بودم، اما هرطور بود بازی کردم، ۱۲۰ دقیقه به گونه‌ای بازی کردم که کسی نفهمید مصدوم بودم اما واقعا درد داشتم؛ لحظات پایانی بازی درگیری بین بازیکنان و مربیان ۲ تیم رخ داد، در همین هنگام روی زمین افتاده بودم و عضله پاهایم گرفته بود و داشتم درد می‌کشیدم اما کسی حواسش به من نبود، ۲ دقیقه آخر را نیز با این شرایط و درد پشت سر گذاشتم.

رجب‌زاده خاطر‌نشان کرد: با عشق و غیرتی که به پیراهن ذوب‌آهن داشتم، بازی کردم و نمی‌خواستم این بازی مهم را از دست بدهم و با زدن ۵ آمپول به بازی رسیدم، مدام در طول بازی از خدا می‌خواستم بتوانم ادامه دهم، حدادی‌فر مصدوم بود و کاپیتان تیم بودم، دستورات کادر فنی را حفظ بودم، چون آخرین بازی فصل بود، برایم مهم نبود اگر مصدومیتم تشدید شود؛ بعد از این‌که پنالتی آخر را هادی محمدی زد و قهرمان شدیم بسیار خوشحال بودیم و با وجود درد در زمین می‌دویدم.

پیش‌کسوت ذوب‌آهن در پایان تصریح کرد: اتفاق خوبی بود که ۲ سال متوالی قهرمان جام حذفی شدیم که در تاریخ باشگاه ذوب‌آهن به یادگار باقی خواهد ماند؛ قطعاً خاطرات شیرین آن دوره از ذهن من هم پاک نخواهد شد.

ذوب‌آهن اما در دوره‌های بعدی جام حذفی نتوانست به قهرمانی دست پیدا کند، در سال بعد در نیمه‌نهایی به تراکتور باخت، در سال ۹۷ نتوانست فجرسپاسی را شکست دهد، در سال بعد مقابل فولاد شکست خورد و در فصل جاری جام حذفی با باخت برابر مس کرمان از دور رقابت‌ها حذف شد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ج۲۰/م

نظر شما