شناسهٔ خبر: 39283450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کابوس پنالتی‌های نیمه‌نهایی جام حذفی برای سپاهان

تیم فوتبال سپاهان که آخرین قهرمانی‌اش در جام حذفی به سال 92 برمی‌گردد، در 2 نیمه‌نهایی به شکل عجیب و مشابهی حذف شد و به فینال نرسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اگر بخواهید به آخرین قهرمانی سپاهان در جام حذفی فوتبال فکر کنید باید به سال‌های ۹۱ و ۹۲ برگردید، جایی که سپاهان موفق شد با شکست پرسپولیس در فینال برای چهارمین‌بار این عنوان را به دست بیاورد.

بعد از آن سال طلایی‌پوشان دیگر موفق نشدند جام قهرمانی را در مسابقات حذفی به دست بیاورند، آن‌ها در سال ۹۳ با شکست مقابل صنعت نفت در مرحله یک‌شانزدهم حذف شدند، در سال بعد نیز در همین مرحله یک بر صفر به گل‌گهر سیرجان باختند و حذف شدند.

سپاهان در سال ۹۵ نیز با شکست مقابل ذوب‌آهن از دور رقابت‌ها کنار رفت، در سال بعدی نیز به نفت تهران باختند و راهی به فینال پیدا نکردند؛ زردپوشان در سال ۹۷ بازهم با شکست مقابل صنعت نفت آبادان در یک‌شانزدهم حذف شد.

سپاهانی‌ها سال گذشته نیز در حالی که در یک‌قدمی حضور در فینال بودند در نیمه‌نهایی به پرسپولیس باختند تا مانند سال ۹۶ به شکلی عجیب از حضور در فینال و کسب قهرمانی باز بمانند؛ این ۲ دیدار عجیب شباهت‌هایی با یکدیگر داشتند که آن‌ها را مرور می‌کنیم.

اعتراض‌های دایی و پنالتی عجیب حاج‌صفی برای سپاهان

در جام حذفی سال ۹۵ - ۹۶ سپاهان با سرمربی‌گری عبدالله ویسی با برتری یک بر صفر مقابل پارس جنوبی در یک‌شانزدهم به آلومینیوم اراک در یک‌هشتم رسید و این تیم را نیز با نتیجه ۲ بر یک شکست داد.

طلایی‌پوشان در یک‌چهارم موفق شدند ۲ بر صفر سایپا را شکست دهند و به نیمه‌نهایی رسیدند، آن‌ها در این مرحله باید با نفت تهران آن هم در ورزشگاه نقش‌جهان بازی می‌کردند و خود را تا حدودی فینالیست می‌دانستند.

سپاهان در نقش‌جهان پذیرای نفت تهران علی دایی بود و در حالی که سوار بر بازی بود و موقعیت‌های زیادی را از دست داد با تک گل ایمان مبعلی در لحظات پایانی نیمه اول، شکست خورده به رختکن رفت.

در نیمه دوم نیز شاگردان ویسی برای گلزنی هرکاری کردند اما مهار‌های خوب فراهانی گلر وقت نفت مانع گلزنی آن‌ها شد، در دقیقه ۹۰ پنالتی برای سپاهان اعلام شد که اعتراض عجیب دایی را به همراه داشت و بازی برای دقایقی متوقف شد.

به هر ترتیبی بود بالاخره احسان حاج‌صفی برای زدن پنالتی پشت توپ ایستاد اما ضربه این بازیکن در حضور بیش از ۴۰ هزار هوادار سپاهانی، از بالای دروازه به بیرون رفت؛ بازی در دقایق پایانی باز هم جنجالی شد که شجاع خلیل‌زاده از سپاهان اخراج شد اما در نهایت سپاهان با شکست مقابل نفت از رسیدن به فینال بازماند.

 

باز هم پنالتی سپاهان را حذف کرد، این‌بار کیانی مقابل پرسپولیس

بعد از گذشت ۲ سال از اتفاقات بازی با نفت تهران در نیمه‌نهایی جام حذفی، اتفاقی مشابه برای سپاهان در سال ۹۸ رخ داد؛ طلایی‌پوشان که در مرحله یک‌شانزدهم ۳ بر یک شهرداری ماهشهر را شکست دادند، در یک‌هشتم به نساجی رسیدند و با ضربات پنالتی این تیم را نیز بردند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی در مرحله یک‌چهارم به مس کرمان رسیدند و در یک بازی سخت در ماراتن پنالتی‌ها با نتیجه ۹ بر ۸ این تیم را شکست دادند و نیمه‌نهایی رسیدند که باید در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف پرسپولیس می‌رفتند.

سپاهان در نقش‌جهان و با حمایت هوادارانش میزبان پرسپولیس بود و در نیمه اول در حالی که بازی متعادلی از هر ۲ تیم دیده شد، تیمی موفق به استفاده از موقعیت‌هایش نشد و بازی با تساوی به نیمه رسید.

در نیمه دوم نیز تیمی موفق به گلزنی نشد و بازی به وقت اضافه رفت، در حالی که با اتفاقات و حواشی زیادی که همراه بود و سپاهان ۹ نفره شده بود، شاگردان امیر قلعه‌نویی در نیمه دوم وقت اضافی صاحب پنالتی شدند و شانس کسب پیروزی را داشتند اما اتفاق دیگری رقم خورد.

این بار مهدی کیانی بازیکنی بود که پشت ضربه پنالتی ایستاد اما ضربه این بازیکن نیز از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت تا خاطره بازی با نفت تهران و از دست رفتن پنالتی توسط حاج‌صفی دوباره برای سپاهانی‌ها تکرار شود؛ در نهایت پرسپولیس در لحظات پایانی به گل رسید و به فینال رفت و دست سپاهان باز هم به جام نرسید.

از دست رفتن ۲ باره جام حذفی در ورزشگاه نقش‌جهان و در حضور هواداران آن هم با اتفاق مشابه از دست رفتن پنالتی اتفاقی نیست که هواداران سپاهان آن را به راحتی فراموش کنند و از تلخ‌ترین خاطرات آن‌ها به حساب می‌آید.

به گزارش فارس، تیم فوتبال سپاهان در جام حذفی فصل جاری حضور دارد که در مرحله یک‌شانزدهم موفق به شکست دادن خیبر خرم‌آباد شده و با بردن پیکان در یک‌هشتم به یک‌چهارم صعود کرده و باید در یک دیدار حساس در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تهران برود.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/م۱۰/

نظر شما