شناسهٔ خبر: 39293512 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سینمای خانگی به کمک پرده سینما بیاید

یک تهیه کننده سینما معتقد است: با از دست دادن بهترین فصل اکران سینما در نوروز، سینمای خانگی باید به کمک پرده سینما بیاید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
جمال ساداتیان در برنامه شهر فرنگ با بیان اینکه سینما نوعی فرهنگ و تشکل اجتماعی به شمار می‌آید، گفت: دیدن برخی فیلم‌ها فقط در سالن‌های نمایش محقق می‌شود و بسیاری مردم ترجیح می‌دهند برخی فیلم‌ها را بر پرده سینما ببینند.

او با تاکید بر اینکه ادامه روند تعطیلی ناشی از کرونا بر تعداد مخاطبان سینما تاثیر چندانی نخواهد داشت، افزود: برای رفع مشکلات ناشی از این معضل، لازم است تعداد تولیدات سینمایی بالا برود و گلچینی از بهترین فیلم‌ها اکران و مابقی به صورت نمایش خانگی عرضه شوند.
 
او افزود: تحولی در سینمای خانگی که می تواند بیش از دو برابر سینما درآمد داشته باشد، وجود ندارد.
<div id="video-display-embed-code_279757" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771342/279757?width=400&height=300"></script></div>

این تهیه کننده سینما با بیان اینکه شرایط امروز کشور بابت شیوع کرونا استثنایی است، افزود: با از دست دادن بهترین فصل اکران سینما در نوروز، سینمای خانگی باید به کمک پرده سینما بیاید.

تهیه کننده فیلم" متری شش و نیم" گفت: نمایش در روزگار کرونا عرضه فیلم‌های تولید سال را به مخاطره انداخته است.

این در حالیست که سینمای ایران ظرفیت تولید ۴۰۰ فیلم در سال را دارد.
 
او درباره معضلات گریبانگیر امروز سینمای کشور هم این طور توضیح داد:
<div id="video-display-embed-code_279751" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/771342/279751?width=400&height=300"></script></div>
 
سعید الهی کارشناس فرهنگ و رسانه میهمان تلفنی برنامه با بیان اینکه در تمام دنیا جریان نمایش به نمایش آنلاین گرایش پیدا کرده، گفت: اگر با نگاه شبکه‌ای به این موضوع نگاه کنیم سینمای ایران شیوه درستی در مقابله با بحران‌ها در پیش گرفته است.

او افزود: نمایش‌های آنلاین به چرخه اقتصادی کشور کمک می‌کنند.
الهی ادامه داد: در شریط کرونایی تنها صنعتی که ضربه بسیاری خورده، سینما و تئاتر بوده است.

نظر شما