شناسهٔ خبر: 38217304 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جشنواره فیلم پاره تن سینما است

داور جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه جشنواره ای مشابه ای جشنواره فیلم فجر در دنیا نیست، گفت: جشنواره فیلم فجر پاره تن سینما است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

منتقد سینما در گفتگو با شهرفرنگ از گروه داوری جشنواره دفاع کرد و گفت: بی انصافی است که همه هیئت داوران را از سال های گذشته ناآگاه تصور کنیم.

"شاهین امین " افزود: ما انتظارمان از جشنواره فیلم فجر بالارفته است. همه انتظار دارند خواسته هایشان در جشنواره مرتفع شود. توقع دارند در جشنواره به تعداد، جایزه ببرند.

او گفت: در جشنواره دورهم جمع می شویم که در مورد فیلم حرف بزیم و از جشنواره لذت ببریم و همدیگر را بیشتر بشناسیم. خیلی از افراد بزرگی مانند کیانوش عیاری، رخشان بنی اعتماد جایزه ای نبردند و یا یک جایزه از جشنواره گرفته اند.

شاهین امین گفت: به نظر می رسد که همه شرکت کنندگان در جشنواره فیلم فجر توقع جایزه دارند و گاهی همه، حتی کسانی که جایزه هم گرفته اند، اعتراض می کنند.

او گفت: چه اتفاقی افتاده که همه معترضند.

<div id="video-display-embed-code_269890" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/769065/269890?width=400&height=300"></script></div>

داور سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: با جشنواره ای مواجه ایم که مشابه ای در دنیا ندارد. مخاطبان سینما از طیف های مختلفی هستند. برخی بولتن نویسند برخی علاقمند و برخی منتقد.

محمدمهدی عسگر پور افزود: سینماگران دریافته اند که می توانند از فضای جشنواره برای معامله و روی زبان انداختن خود و فیلمشان استفاده کنند.

او گفت: برای دلخوشی اهالی سینما تعداد جایزه ها را اضافه کردند تا کمتر مورد بازخواست قرار گیرند.

عسگر پور درباره علت پذیرفتن کرسی داوریش در جشنواره فیلم فجر گفت: داوران گلادیاتورهای جشنواره نیستند.

<div id="video-display-embed-code_269891" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/769065/269891?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما