شناسهٔ خبر: 39289711 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

جعفرزاده:

بهبود معیشت مردم در گرو "جهش تولید" است/ تدوین برنامه های کمّی کلید رونق تولید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابت مجلس می گوید "جهش تولید" کلید گم شده کشور است زیرا در صورت رفع مشکلات این حوزه بسیاری از معضلات موجود در چرخه اقتصادی، اشتغال و معیشت و رفاه مردم ساماندهی می شود.

صاحب‌خبر -

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابت مجلس در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره راهکارهای "جهش تولید"، گفت: جهش تولید کلید گم شده کشور است زیرا در صورت رفع مشکلات این حوزه بسیاری از معضلات موجود در چرخه اقتصادی، اشتغال، معیشت و رفاه مردم و... ساماندهی می شود.

نبود برنامه کمّی یکی از دلایل اصلی ضعف در تولید

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با راهکارهای عملی به دنبال جهش تولید بود، در غیر این صورت و تنها با شعار دادن نمی توان امیدی به بهبود وضعیت داشت، افزود: برای تحقق شعار سال در مرحله نخست باید سند توسعه‌ای تدوین و علل ضعف در این حوزه آسیب شناسی شود.

وی نبود برنامه کمّی را یکی از دلایل اصلی مشکلات تولید دانست و اظهار کرد: اگرچه اقداماتی برای بهبود شرایط حوزه تولید انجام گرفته اما این اقدامات باید ارتقا یافته تا در فرصتی کوتاه عقب افتادگی‌ها جبران شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر بخش های پژوهشی پلت فرم موردنیاز جهش تولید را تدوین کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه جهش تولید به برنامه‌های کمّی نیاز دارد، اضافه کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر بخش های پژوهشی باید پلت فرم موردنیاز برای جهش تولید را تدوین کنند.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با توضیح مثالی ادامه داد: در برنامه مذکور باید مشخص شود در حال حاضر جایگاه ایران از نظر امنیت غذایی در چه رتبه ای قرار دارد و در پایان سال باید چند پله رشد داشته باشد./

پایان پیام

نظر شما