شناسهٔ خبر: 39250770 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

تعداد فوتی‌های کرونایی ایران از چین پیشی گرفت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۲۵ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ۹۸۴ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیصی، ۱۲۵ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۱۴۰۸ نفر رسیده است.

کرونا ۴۰ قربانی در فارس گرفت/ افزایش مبتلایان به ۱۴۰۸ نفر

او با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش شده است، افزود: تاکنون ۴۰ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

 

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: ۶۵۳ نفر از مبتلایان به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۴۱۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

همتی از عموم مردم فارس خواست تا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی، در خانه ماندن و پرهیز از تردد‌های غیرضرور را جدی بگیرند، زیرا تا زمانی که مردم بدون توجه به موازین بهداشتی در حال تردد هستند، ویروس کرونا نیز در حال انتقال است.

 

تعداد فوتی های کرونایی ایران از چین پیشی گرفت.

این در حالی است که مبتلایان به کرونا در چین بیشترند./عصرایرانتعداد فوتی های کرونایی ایران از چین پیشی گرفت.

این در حالی است که مبتلایان به کرونا در چین بیشترند./عصرایران

 

شمار مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۱ نفر رسیدرئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: شمار مبتلایان به کرونا در نوزدهمین روز از فروردین ماه جاری در چهارمحال و بختیاری به ۱۶۱ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شیرانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار جدید بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری در تاریخ ۱۹ فروردین ماه جاری، اظهار کرد: از شروع خطر اپیدمی این بیماری تاکنون ۷۳۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی افزود: تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۱۱۷ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۸۵ نفر هستند.

وی تصریح کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۷ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۶۱ نفر است.

شیرانی ادامه داد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از ابتلاء به کووید ۱۹ در استان گزارش نشده و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این بیماری نوپدید همان ۱۸ نفر هستند.

تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۳۱۳ نفر رسید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۱۹ بیمار کرونایی جدید در ۲۴ ساعت گذشته به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: ۱۹ بیمار کرونایی جدید در ۲۴ ساعت گذشته به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه این تعداد مبتلا در طی ۲۴ ساعت بیشترین تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع آن در سیستان و بلوچستان است، گفت: با این تعداد، شمار بیماران کرونایی سیستان و بلوچستان به ۳۱۳ نفر رسید که متأسفانه ۲۶ نفر آنها فوت کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۲۱۱ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۷۴ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۲۸ نفر هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

وی همچنین با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ تاکنون یک هزار و ۵۲۰ بیمار تنفسی در سیستان و بلوچستان بستری شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۰۱ نفر مرخص شدند و ۱۰۹ نفر هم جان باختند که احتمال کرونایی بودن برخی از این جانباختگان وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما