شناسهٔ خبر: 39202919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان به 325 نفر/ 205 نفر ترخیص شدند

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تا کنون ۳۲۵ نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی شفیعی در نشست خبری اظهار داشت:  از ۱۰۳ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه، تست ۱۶ نفر با متوسط سن ۶۵ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است که ۹ مرد و ۷ زن بودند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: این 16 نفر شامل حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان  ۶ نفر شامل  چهار مورد شهرستان زرند و دو مورد شهرستان کرمان، حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۵ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم ۴ نفر و حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یک نفر بودند.

وی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان را تاکنون ۳۲۵ نفر و تعداد کادر درمان مبتلاشده از ابتدا تاکنون ۳۰ مورد عنوان کرد و تصریح کرد: از ابتدا تا کنون دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۴۷مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۳۵ مورد،  دانشگاه علوم پزشکی جیرفت  ۱۵ مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۸ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۰ مورد مثبت کرونا داشتند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده ۲۰۵ مورد است.

وی ادامه داد: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به‌علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۸۰ نفر و ۳۸ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

شفیعی یادآور شد: اختلاف آماری بین  ۳۸۰ مورد بستری و  ۳۲۵ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به‌صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد افراد بستری در آی سی یو هم اکنون ۵ نفر و افراد مستقر در نقاهتگاه هم  ۷ نفر هستند.

شفیعی ابراز داشت: افراد بستری در بیمارستان‌ها به‌دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز یک هزار و 956 مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد بوده است.

وی در پایان تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز را یک هزار و 381 مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ مورد عنوان کرد.

انتهای پیام/3388/ب

نظر شما