شناسهٔ خبر: 39202797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۶ نفر دیگر به جمع بیماران کرونایی استان کرمان پیوستند

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن آزمایش ۱۶ نفر دیگر تعداد مبتلایان ویروس کرونا در استان به ۳۲۷ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۱۰۳ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۶ نفر با متوسط سن ۶۵ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

او افزود: موارد مثبت شده ۹ مرد و ۷ زن هستند که از این تعداد ۶ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند که چهار مورد آن مربوط به شهرستان زرند و دو مورد مربوط به شهرستان کرمان است.

شفیعی بیان داشت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۵ نفر، حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم ۴ نفر و حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یک نفر به تعداد مبتلایان ویروس کرونا افزوده شد.

او تصریح کرد: تاکنون تعداد ۳۰ نفر از کادر درمان در استان مبتلا شده اند.

او افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مرد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است و در مجموع از ابتدا تاکنون ۳۷ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

شفیعی همچنین بیان داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده‌ها ۲۰۵ مورد است و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۳۸۰ نفر بوده و ۳۸ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اختلاف آماری بین ۳۸۰ مورد بستری و ۳۲۵ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آن‌ها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته اند.

شفیعی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۵ نفر در آی سی یو بستری هستند و هم اکنون ۷ نفر هم در نقاهتگاه حضور دارند.

او گفت: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۱۹۵۶مورد بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد به دلیل بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری شده اند.

او افزود: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۱۳۸۱ مورد بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ مورد به این آمار اضافه شده است.

انتهای پیام/س

نظر شما