شناسهٔ خبر: 39132666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سلمان زاده در گفت وگو با ایلنا:

درمان ضد ویروسی بر روی ۶۰ نفر از مبتلایان به کرونا/ تست مطالعات در دو استان مازندران و تهران/ هنوز دارویی کشف نشده است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: درمان ضد ویروسی که بر روی ۶۰ نفر از مبتلایان به کرونا در حوزه این دانشکده انجام‌ شد پس از تایید کمیته علمی وزارت بهداشت در دو استان مازندران و تهران بر روی ۵۰۰ نفر مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، شکرالله سلمان‌زاده امروز چهارشنبه ۱۳ فروردین ماه، اظهار کرد: نتیجه مثبت درمان ضد ویروس بر روی مبتلایان به کرونا پس از مطالعاتی که صورت گرفت، مشخص شد و ما این مسئله را به کمیته علمی وزارت بهداشت ارجاع دادیم و در آنجا ضمن تایید آن مقرر شد این درمان به صورت پایلوت در دو استان مازندران و تهران بر روی جمعیتی حدود ۵۰۰ نفر انجام شود که اگر با تعداد قابل قبولی بیمار درمان شده مواجه شویم به صورت کلی طرح اجرا شود.

وی افزود: این درمان در حال حاضر در حال انجام است و داروی به کار رفته در این‌ درمان کشف و یا ساخته نشده است، بلکه یک داروی ضد ویروس شناخته شده با عوارض بسیار کم است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن انتقاد از عدم همکاری مردم شهرستان‌های خرمشهر و شادگان در کنترل شیوع ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: هنوز برخی بازارهای سنتی در خرمشهر و شادگان باز هستند و جمعیت زیادی در این بازارها تردد می کنند که می‌تواند کانون و مرکز شیوع کرونا در این شهرستانها باشد، مردم باید بدانند اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند امیدی به کنترل این ویروس وجود ندارد.

وی تاکید کرد: این مسئله شوخی بردار نیست؛ مسئولان باید در این خصوص جدیت بیشتری به خرج دهند و حتی در برخی موارد اگر نیاز است به قوه قهریه متوسل شوند تا بتوانیم روند شیوع این ویروس را کنترل کنیم.

نظر شما