شناسهٔ خبر: 39126661 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سوقندی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پیشکسوتان دفاع مقدس باید به‌عنوان الگویی عملی در جامعه مطرح شوند

مشاور وزیر ارشاد با بیان اینکه باید بازتعریفی از دفاع مقدس و تداوم آن در جبهه مقاومت داشته باشیم، گفت: یکی از مهمترین راه‌های انتقال ارزش‌های دفاع مقدس این است که پیشکسوتان دفاع مقدس را به‌عنوان الگویی عملی در جامعه مطرح کنیم.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا سوقندی» مشاور وزیر ارشاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: باید بازتعریفی از دفاع مقدس و تداوم آن در جبهه مقاومت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین نقش‌ها را در این حوزه، رسانه‌ها ایفا می‌کنند، افزود: از آنجایی که دفاع مقدس یک نظامی الگویی با قدمت ۴۰ ساله است، لذا امروز برای انتقال این نظام الگویی نظری، معرفتی و عملی به نسل‌های بعدی، نیازمند توجه به پیشکسوتان و بهره‌گیری از ابزارهای هنر و رسانه هستیم.

سوقندی با بیان اینکه محور بازتعریف دفاع مقدس امروز بیش از هر چیزی عناصر انسانی و رجال دفاع مقدس هستند، گفت: به تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان نباید بسنده کرد؛ بلکه این عزیزان باید به‌عنوان الگوهای عینی و عملی در جامعه ما مطرح شوند تا ارزش‌های دوران دفاع مقدس برای نسل‌های بعدی به یادگار باقی بماند.

مشاور وزیر ارشاد اضافه کرد: همچنین اهل فن و تکنیک باید با بهره‌گیری از رسانه و زبان هنر نسبت به ساخت آثار ارزشی اقدام کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما