شناسهٔ خبر: 39071286 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ساتکاب:

تسهیل فضای کسب و کار جدی‌تر گرفته شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت مدیریت تهیه و ساخت کالای صنعت آب و برق گفت: جدی تر گرفتن بحث تسهیل فضای کسب و کار یکی از مهمترین موارد در تحقق جهش تولید است.

صاحب‌خبر -

"محمدولی علاالدینی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تسهیل فضای کسب و کار در شرایطی که جهش تولید در دستور کار قرار گرفته از اهم مسایل مورد نیاز برای تحقق این هدف است تا افراد بیشتری بتوانند وارد کار شده و تولید را افزایش دهند.

وی ادامه داد: تسهیلاتی که قرار است برای جهش تولید اختصاص یابد، باید هدفمند و فقط برای این امر باشد، تولیدات سنتی موجب غیرهدفمندشدن این تسهیلات خواهد شد.

علاالدینی گفت: باید راهکاری اندیشید که تسهیلات اختصاصی صرف ساخت و ساز و یا توسعه دفترهای خارجی شرکت ها نشود و فقط برای توسعه تولید اختصاص یابد. 

مدیرعامل شرکت ساتکاب افزود: امروز برای جهش تولید باید عرضه مقدم بر تقاضا باشد و تولید کنندگان با تولید کیفی تر رغبت خرید در مردم ایجاد کنند.

وی افزایش کیفیت محصولات تولیدی را از دیگر عوامل موثر در جهش تولید برشمرد و خاطرنشان ساخت: کالاهای جدید باید از کیفیتی بالاتر برخوردار باشند.

علاالدینی ارتباط با اقتصاد جهانی را عامل موثر در بهبود اقتصادی کشورمان دانست و گفت: تحریم ها اجازه بهبود اقتصادی نمی دهند. از طرف دیگر نباید ظرفیت کشورهای منطقه و اورآسیا نادیده گرفته شود، با کاهش تحریم ها باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت ساتکاب بر افزایش دانش فنی و استفاده از تجربه های به روز جهانی توسط مدیران شرکت های داخلی تاکید کرد و گفت: اضافه درآمد شرکت های تولیدی نباید در جای دیگری غیر از تولید صرف شود. برخی شرکت ها اضافه درآمد خود را صرف احداث دفاتر در دیگر کشورها می کنند که باید از این امر جلوگیری شود.

علاالدینی بر مبارزه مستمر با فساد به عنوان راهکار مناسب در جهش تولید تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: مبارزه با فساد باید همه گیر شود و پول تولید فقط در افزایش آن صرف شود.

مدیرعامل شرکت ساتکاب گفت: باید طرح های جذاب از سوی دولت ارائه شود تا بخش خصوصی بتواند وارد کار شده و به تولید بپردازد.

وی بازاربورس را بهترین ابزار برای ارایه طرح های جذاب و جلب سرمایه های داخلی و خارجی دانست.

علاالدینی بر ایجاد نشان تجاری(برند) به عنوان راهکاری موثر در جهش تولید تاکید کرد و گفت: تولید کنندگان باید با تمرکز بر تولید محصولات عالی نشان تجاری برای محصولات ایجاد کنند تا هم مردم رغبت خرید داشته باشند و هم بتوانند در بارارهای جهانی به رقابت بپردازند.

برچسب‌ها:

نظر شما