شناسهٔ خبر: 39041642 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۶۸نفر افزایش یافت

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۶۸ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

دکتر محمد هاشمی شهری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان با ۱۱۳ نفر به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۳۸ نفر به دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۱۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد. 

وی ادامه داد: تاکنون ۱۱ نفر در سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان تاکید کرد.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان از مجموع هزار و ۱۰۷ بیمار مشکوک به کرونا در این استان ۹۶۱ بیمار مرخص و ۱۵۴ بیمار در بیمارستان بستری هستند.

احمد علی موهبتی افزود: همچنین از مجموع ۱۶۸ بیمار کرونا در استان ۱۱۵ نفر مرخص و ۴۷ نفر در بیمارستان بستری هستند. 

وی گفت: هم‌اینک ۲ آزمایشگاه تشخیص کرونا در سیستان و بلوچستان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر راه‌اندازی شده و بزودی در دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز راه‌اندازی خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: همچنین پنج کارگاه تولید ماسک با ظرفیت ۱۵ هزار عدد و ۶ کارگاه مواد ضدعفونی به ظرفیت ۱۲۰ هزار لیتر در حال فعالیت است که ضروریست مواد اولیه الکل و پارچه که مشکلاتی برای تهیه آن در این استان وجود دارد برطرف شود.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .
شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

نظر شما