شناسهٔ خبر: 39016400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

صبح امروز؛

رزمایش دفاع بیولوژیک در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان - رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی «شهدای مدافع سلامت» نیروی زمینی سپاه از صبح امروز در سیستان و بلوچستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی «شهدای مدافع سلامت» نیروی زمینی سپاه از صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد.

این عملیات سراسری در زاهدان با حضور رزمندگان قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه همزمان با سراسر کشور و با حضور معاون عملیات قرارگاه قدس سپاه پاسداران، استاندار سیستان و بلوچستان و فرمانده هان نظامی و انتظامی این استان از میدان «سربازان گمنام» زاهدان آغاز شد.

هدف از برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی «شهدای مدافع سلامت» نیروی زمینی سپاه علاوه بر عملیات پاکسازی محیط شهرها استفاده از تمام ظرفیت‌های بیمارستانی سیار و ثابت نیروی زمینی سپاه پاسداران در نقاط مختلف کشور است.

در این رزمایش بیش‌از ۲۸۳ یگان خودرویی سبک و سنگین و موتوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تجهیزات کامل و یگان‌های جنگ نوین برای رفع آلودگی، ضدعفونی و گندزدایی از اماکن عمومی، مراکز تخصصی و پرجمعیت شهرهای سیستان و بلوچستان همکاری دارند.

معاون عملیات قرارگاه قدس سپاه پاسداران در این رزمایش گفت: رزمایش تداوم دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی به نام «شهدای مدافعان سلامت» از امروز در استان‌های مختلف کشور آغاز شده است.

سردار سید محمد اعظمی افزود: این طرح سراسری است و همزمان با دیگر استان‌های کشور تا ۱۵ فروردین در استان سیستان و بلوچستان هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز امکان تمدید این رزمایش وجود دارد، ادامه داد: اقدامات خوبی با مدیریت علمی نظام بهداشت و درمان کشور و همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان برای مقابله با ویروس کرونا آغاز شده است.

معاون عملیات قرارگاه قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: علاوه بر امکانات سپاه پاسداران توان لجستیکی و خودرویی دیگر سازمان‌ها و ادارات همچون دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها نیز در این رزمایش حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش‌از ۳ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در اجرای این رزمایش مشارکت دارند، افزود: در حال حاضر پزشکان و جهادگران در خط مقابله با ویروس کرونا قرار دارند و ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

گفتنی است، با شیوع بیماری کرونا در ایران، سپاه پاسداران نیز با همه تجهیزات و در بالاترین سطح امدادرسانی برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا، علاوه بر حضور در عرصه‌های تولید و توزیع اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مواد بهداشتی و کمک به ضدعفونی معابر و اماکن در شهرهای مختلف کشور، اقدام به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بیشترین تجهیزات و امکانات مدرن کرده است که در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان نیز بیمارستان و نقاهتگاه نیروی زمینی سپاه به استعداد ۱۰۰ تخت تاکنون راه اندازی شده است.

نظر شما