شناسهٔ خبر: 3878033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون استاندار لرستان:

ظرفیت‌های بخش خصوصی تنها راه نجات توسعه نیافتگی لرستان است

خبرگزاری تسنیم: معاون استاندار لرستان گفت: لرستان برای خروج از مدار توسعه نیافتگی هیچ چاره‌ای جزء کمک بخش خصوصی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم آباد، علی هادی چگنی شامگاه شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: لرستان برای برای خروج از مدار توسعه نیافتگی هیچ چاره ای جزء کمک بخش خصوصی ندارد.

وی افزود: برای توسعه استان راه حل حمایت از بخش خصوصی است و در این راه اولین گام را بانک ها می‌توانند بردارند چرا که یک قسمتی مربوط به تسهیلات است.

معاون استاندار با اشاره به اینکه متوسط درآمد لرستان کمتر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: وقتی میانگین کم باشد مسلمأ پس انداز کم و در نهایت منابع بانکی هم کم می‌شود.

هادی چگنی بیان کرد: باید توجه کرد که منابع بانکی لرستان سه هزار میلیارد تومان و از طرفی مصارف استان شش هزار میلیارد تومان است.

معاون استاندار تصریح کرد: با توجه به اینکه یک سری اتفاقات مانند تحریم ها خارج از اراده تولید کنندگان بوده کالاهای بازار با مشکل مواجه شد بنابراین بانک ها با یک نسخه واحد نمی تواند مشکل همه را درمان کند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به لرستان برای واحدهای اقتصادی هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اقتصادی در نظر گرفته شد اما به دلیل گرفتاری های موجود در سیستم بانکی استان، هنوز این امر کامل به نتیجه نرسیده و فقط بخش کمی از این تسهیلات پرداخت شده است.

هادی چگنی گفت تحریم ها، مشکلات بازار ارز، عدم تامین سهم تولید در هدفمندی یارانه ها مشکلات فراوانی برای واحدهای تولیدی به وجود آورده بنابراین  برای حل مشکلات هر یک از این واحدهای تولیدی باید نسخه مربوط به خود را پیچید.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات تولیدی‌ها باید به شکل شفاف و خاص دیده شود، حدود 90 درصد مشکلات تولیدی‌ها خارج از اراده مدیریت واحد بوده پس باید به آنها کمک شود و گرنه در آینده با مشکل جدی مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/ج

نظر شما