شناسهٔ خبر: 38546372 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

تحقیقات و پژوهش های پزشکی

ترکیبی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای که طول عمر را افزایش می‌دهد

پژوهشگران تأکید کردند:روغن زیتون (Olive oil) گنجانده شده در رژیم غذایی مدیترانه ای (Mediterranean diet) به افزایش طول عمر کمک می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محققان آمریکایی در بررسی های خویش متوجه شدند:روغن زیتون موجود در رژیم غذایی مدیترانه ای عامل کلیدی در فزونی طول عمر (Longevity) و کاهش احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از افزایش سن است.

رژیم غذایی مدیترانه ای که اکثراً از آن بعنوان رژیم غذایی مطلوب برای سلامت قلب یاد می شود با خواص متعددی برای تندرستی همراه است. اینک محققان در بررسی های خود مشاهده کردند روغن زیتون (Olive oil) گنجانده شده در این رژیم غذایی در افزایش طول عمر و تقلیل احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از افزایش سن نقش دارد.

محققان آمریکایی در وارسی های خود دریافتند:چربی موجود در روغن زیتون مجرای سلولی را فعال می کند که در فزونی طول عمر و جلوگیری از بیماری های مرتبط با افزایش سن مؤثر است.

به گزارش ایسنا به نقل از ان دی تی وی، همچنين پژوهشگران تأکید کردند:تنها استفاده روغن زیتون نمی تواند برای سلامت فایده داشته باشد و محدود کردن مصرف کالری و انجام حرکات ورزشی تاثیرگذاری مصرف روغن زیتون را فزونی می دهد.

نظر شما