شناسهٔ خبر: 38491774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار رامسر: از همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری کرونا استفاده می‌کنیم

فرماندار رامسر با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مورد آموزش و پیشگیری از ویروس کرونا است، گفت: از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری شیوع بیشتر ویروس استفاده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، محمد آزاد در جلسه‌ای با اصحاب رسانه به میزبانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به دغدغه‌های اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری ویروس کرونا تقدیر و اظهار کرد: از اول اسفند که موضوع ویروس کرونا در قم موجب مرگ ۲ هموطن شد، به محض دریافت خبر مذاکره‌ها و جلسات ضروری برگزار شد که پس از آن در روز انتخابات اقداماتی نیز برای شعبات انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از روز پنجشنبه وارد فاز عملیاتی موضوع شدیم تا این ویروس کنترل شود و به نتایج مثبت برسیم، اضافه کرد: بیشترین نکته مورد تأکید بحث آموزش و تلاش برای پیشگیری است که خوشبختانه اطلاع‌رسانی‌ در شبکه‌های مجازی در این حوزه بسیار خوب بود.

فرماندار رامسر با تأکید بر اینکه نیاز به همراهی، مشارکت و احساس مسؤولیت همه مردم شهرستان رامسر داریم، تصریح کرد: همچنین متولیان و مسؤولان نهادهای عمومی، ادارات، شورا و شهرداری‌ها باید کمک کنند و همه پای کار باشند، برای محدود کردن این بیماری می‌توانیم موفق باشیم.

این مسؤول نگرانی شهروندان را در زمینه نبود برخی اقلام بهداشتی همانند ماسک، الکل و ژل ضدعفونی‌کننده دانست و افزود: براساس پیگیری‌ها امروز تا فردا اقلام متعددی به شهرستان خواهد رسید.

آزاد با اشاره به اینکه تولید این اقلام بر عهده صنعت، معدن و تجارت بوده که طی احتکار اقلام بهداشتی و فروش آنها به مبالغ زیاد که مردم این حرکت غیرانسانی را فراموش نمی‌کنند، خاطر‌نشان کرد: اکنون توزیع آن بر عهده بهداشت و درمان است که کالاها را به‌درستی توزیع خواهد کرد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه از همه ظرفیت‌ها همچون ثمن‌ها، دهیاری‌ها، نهادها و... جهت آموزش و پیشگیری استفاده می‌کنیم، گفت: اصحاب رسانه برای بیان آمار و ارقام درست با شبکه بهداشت هماهنگی داشته باشند تا ارائه نادرست خبر‌ها موجب التهاب جامعه نشود.

فرماندار رامسر با تأکید بر اینکه تاکنون مورد مثبتی در رامسر نداشتیم، از کادر بهداشتی و درمانی که در معرض خطر اما به‌صورت ایثارگونه پای کار هستند نیز تشکر کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه بالای ۸۰ تا ۸۵ سال بیشتر در معرض این بیماری هستند و دوره بیماری ۳ تا ۱۴ روز است و علامت اولیه آن تب، سرفه و به‌دنبال آن تنگی نفس است، تأکید کرد: تاکنون مورد مثبتی در رامسر نداشتیم و اگر موارد جدیدی باشد، اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۹/د

نظر شما