شناسهٔ خبر: 38440210 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات تعطیلی‌ها در سیستان و بلوچستان برای پیشگیری از شیوع کرونا

با هدف افزایش اقدامات پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کلاس‌های فرهنگی وهنری ارشاد و تمامی کتابخانه‌های عمومی نیز از امروز تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با هدف کاهش احتمال بروز بیماری های تنفسی علاوه بر مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کلاس های فرهنگی وهنری ارشاد و تمامی کتابخانه های عمومی استان نیز از امروز تا پایان هفته در سیستان و بلوچستان تعطیل است.

مدارس سیستان و بلوچستان تا پایان هفته جاری تعطیل شد

رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:مدارس استان با هدف افزایش اقدامات پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی و سلامت دانش آموزان تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

داود گلی  گفت: با هدف افزایش اقدامات پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی و افزایش ضریب ایمنی و سلامت دانش آموزان بنا به پیشنهاد مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و موافقت استاندار تمامی مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام شد.

او اظهار داشت: از همه اولیای محترم دانش آموزان و خانواده‌های عزیز آنان درخواست داریم ضمن خویشتنداری کامل از باز نشر شایعات و اخبار جعلی در فضای مجازی جلوگیری کرده و در صورت اعلام هرگونه خبر و اطلاعیه، موارد از مبادی رسمی اطلاع رسانی از جمله سایت اداره کل آموزش و پرورش استان و کانال‌های ارتباطی این اداره کل در شبکه‌های اجتماعی به اطلاع عموم خواهد رسید.

کلاس‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل شد

هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: کلاس‌های تئوری و کارآموزی تمامی دانشکده‌ها و گروه‌های استاژری و پایین‌تر دانشکده پزشکی با هدف کاهش احتمال بروز بیماری‌های تنفسی و اطمینان خاطر خانواده‌ها از امروز /دوشنبه/ تا پایان هفته تعطیل است.

دکتر محمد هاشمی شهری  اظهار داشت: هر چند هم‌اینک مورد خاصی از ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان مشاهده نشده، اما آمادگی در برابر بحران‌ها از رسالت‌های مهم کادر بهداشت و درمان است.

او افزود: بیمارستان‌ها و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای مبارزه با ویروس کورونا در حالت آمادباش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: دوره‌های توجیهی ویژه پزشکان، پرستاران و کارکنان آزمایشگاه و سایر کادر درمان برای مبارزه با کورونا ویروس اجرایی شده است.

او  افزود: در صورت شناسایی مواردی از بیماری کرونا در هر نقطه از کشور، اطلاع رسانی لازم از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود و اقدامات لازم توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی هم طبق دستورالعمل انجام خواهد شد.

شهری گفت: هموطنان به این نکته توجه داشته باشند که تنها منبع معتبر برای ارائه اطلاعات آموزشی و اخبار مربوط به کرونا متخصصان و مسوولان وزارت بهداشت هستند و این اطلاعات تنها از طریق سایت‌ها و کانال‌های رسمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های صدا و سیما و خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود.

تعطیلی تمامی کلاس های درس و کارآموزی در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان

با تصویب جلسه ستاد بحران دانشگاه تمامی کلاس‌های درس و کارآموزی در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تا پایان هفته تعطیل اعلام شد.

سطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اظهار داشت: با هدف کاهش احتمال بروز بیماری های تنفسی و اطمینان خاطر خانواده های محترم از فردا تا آخر هفته کلاسهای تئوری و کارآموزی کلیه دانشکده ها و گروههای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تعطیل اعلام می گردد.

در پایان هفته جاری براساس وضعیت بیماری های تنفسی در کشور در خصوص تشکیل کلاسها و یا تمدید تعطیلی، تصمیم گیری و اطلاع رسانی خواهد شد.

سایر بخش های اداری و آموزشی و دانشجویی جهت ارائه خدمات به دانشجو یان و مراجعین در این مدت زمان دایر است.

تعطیلی دانشگاه سیستان و بلوچستان تا پایان هفته

روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با توجه به اخبار و اطلاعات موجود در خصوص شیوع ویروس کرونا، به اطلاع می‌رساند پیرو جلسه فوق‌العاده ستاد پدافند غیر عامل استان سیستان و بلوچستان، جلسه هماهنگی اقدامات پیشگیرانه در دانشگاه تشکیل شد.

لذا ضمن دعوت به آرامش، به استحضار دانشجویان محترم می‌رساند مدیریت دانشگاه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، کلیه‌ی فعالیت‌های دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان، اعم از کلاس‌های آموزشی، امور خوابگاه‌ها، سرویس‌های ایاب و ذهاب، بوفه‌ها و رستوران‌های دانشجویی را تا تاریخ ۹ اسفند ماه تعطیل اعلام می‌کند، در صورت ادامه‌ی وضعیت حاضر این تعطیلی قابل تمدید است، سایر بخش‌ها و فعالیت‌های اداری دانشگاه همچنان دایر است.

تعطیلی تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی تحت نظارت بهزیستی

روابط عمومی بهزیستی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: بنابر اعلام تعطیلی مدارس و با هماهنگی های انجام گرفته، به منظور حفظ سلامت کودکان و افراد تحت پوشش و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی تحت نظارت بهزیستی در سطح استان از روز دوشنبه مورخه ۵ اسفند تا پایان هفته جاری تعطیل خواهد بود.

تعطیلی تمامی کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی سیستان وبلوچستان گفت: در راستای افزایش اقدامات پیشگیرانه؛ تمامی کتابخانه های عمومی استان تا پایان هفته تعطیل است.

تعطیلی کارگا‌ه‌های آموزشی فنی وحرفه ای بخش خصوصی و دولتی استان تا پایان هفته

روابط عمومی اداره کل فنی‌و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با هدف افزایش اقدامات پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی و افزایش ضریب ایمنی و سلامت مهارت اموختگان بنا به پیشنهاد مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و موافقت استاندار تمامی کارگاههای آموزشی در همه شهرهای استان سیستان ‌بلوچستان تا پایان هفته جاری تعطیل اعلام می گردد.

مربیان آموزشی در مراکز حضور یابند تا تعطیلی مربیان یاعدم تعطیلی آنها اعلام شود.

اعلام تعطیلی کلاس های فرهنگی وهنری مجتمع های فرهنگی وهنری سیستان وبلوچستان

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان اعلام کرد: نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب ابتلا به بیماری کرونا و به منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همکاری صنوف مرتبط به اطلاع عموم می‌رساند: علاوه بر کلاس های فرهنگی وهنری مجتمع های فرهنگی وهنری سیستان وبلوچستان، تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سالن‌های سراسر کشور تا پایان هفته جاری ٩٨/١٢/٩تعطیل می‌شود.

تدوام این وضعیت منوط به بررسی مجدد شرایط و اخذ نظر مراجع ذی‌صلاح خواهد بود.

برنامه های هنری ،سینمایی وآموزشی که زیر نظر این اداره کل می باشند در سراسر استان تا پایان هفته جاری تعطیل است.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما