شناسهٔ خبر: 3843592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با احداث دیوار امنیتی پیشرفته؛

سعودی‌ها تدابیر امنیتی در مرزها با عراق را افزایش دادند

خبرگزاری تسنیم: سعودی‌ها که نگران نفوذ تروریست‌های داعش به این کشور هستند با احداث دیوار امنیتی پیشرفته در مرز ۸۰۰ کیلومتری با عراق تدابیر امنیتی قوی تری را به اجرا گذاشته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الرایه، منابع آگاه اعلام کردند: عربستان سعودی تدابیر شدیدتری برای مراقبت از مرزهای طولانی خود با عراق از بیم نفوذ تروریست های گروهک داعش اتخاذ کرده است.

این منابع با اشاره به احداث دیوار آهنی پیشرفته که از پنج سال قبل از بیم اوضاع امنیتی شروع شده است افزودند: دیوار دو جداره و مجهز به نظام نظارتی پیشرفته در سپتامبر گذشته در راستای تدابیر اتخاذ شده از سوی ریاض برای حمایت از اراضی خود از هر تهدیدی از جانب عراق احداث شده است.

محمد الرشیدی فرمانده گارد مرزی در مرکز جدید عرعر که حدود 10 کیلومتر تا مرز عراق فاصله دارد گفت: همانطورکه می دانید تروریست ها در حال حاضر بزرگترین خطر محسوب می شووند.

وی بیان کرد: همه کسانی که تلاش کنند از مرز عبور کنند ما آنها را تروریست می دانیم.

مرکز جدید عرعر در واقع مرکزی است که شامل ایستگاه های کنترل از راه دور و نظارت هر تحرک مشکوک از طریق مرزهای شمالی عربستان سعودی با عراق که طول آن 800 کیلومتر است.در ژانویه گذشته سه نظامی سعودی در منطقه نزدیک به سویف در درگیری با تروریست ها کشته شدند.در این حمله همه تروریست ها به هلاکت رسیدند.مسئولان سعودی به دست داشتن سه سعودی در حمله به یک دانمارکی در ماه نوامبر سال گذشته در ریاض و ارتباط میان داعش و انفجار حسینیه ای در شرق این کشور که هفت شهید برجای گذاشت اشاره کرده بودند.

انتهای پیام/پ

نظر شما