شناسهٔ خبر: 66798201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اردن: به رسمیت شناختن فلسطین گامی مهم به سوی راه حل دو دولتی است

وزیر امور خارجه اردن از اقدام سه کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن از اقدام هماهنگ ایرلند، نروژ و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد و آن را "گامی مهم و اساسی در جهت تشکیل کشور فلسطین و ایجاد دولت فلسطین" دانست.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: ما برای این تصمیم ارزش قائلیم و آن را گامی مهم و اساسی به سوی راه حل دو دولتی می‌دانیم که مظهر یک کشور مستقل فلسطینی در امتداد مرز‌های جولای ۱۹۶۷ است.

پیش از این سه کشور ایرلند، نروژ و اسپانیا اعلام کردند تا پایان ماه مه طی مراسمی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت خواهند شناخت.

در پی اعلام نروژ و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، اسرائیل سفیران خود از نروژ و ایرلند را برای "مشاوره‌های فوری" فراخواند.

تاکنون ۱۴۳ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل، فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

در حال حاضر، تنها هشت کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا - لهستان، بلغارستان، رومانی، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس - فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند. از این میان، تنها سوئد در سال ۲۰۱۴ فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت.

اتحادیه اروپا علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک متعدد در این اتحادیه، فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسد.

تمام کشور‌های آفریقایی - به استثنای کامرون و اریتره - فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند.

در اواسط آوریل، ایالات متحده قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل که راه را برای عضویت کامل فلسطین در سازمان جهانی هموار می‌کرد، مسدود کرد.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما