شناسهٔ خبر: 38417630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

مسکن، راه، عمران

عدم اجازه ورود به ترکیه به ایرانی های مشکوک به کرونا

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کدام از کروی پروازی ایرلاین های ایرانی مبتلا به کرونا (corona) نیستند، خاطرنشان کرد:تا کنون غیراز عراق و کویت هیچ کشوری تقاضا تعلیق پروازهای ایران را نداشته است و ترکیه هم به مسافران مشکوک به کرونا اجازه ورود نمی دهد.

صاحب‌خبر -

مقصود اسعدی سامانی در گفتگو با ایلنا در مورد وضعیت پروازهای ایران و ترکیه با توجه تشویش اذهان عمومی مردم ترکیه نسبت به شیوع ویروس کرونا (corona) در ایران عنوان کرد :هنوز کشور ترکیه اقدامی مبتنی بر تعلیق پروازها از/به ایران نداشته است.

او تأکید کرد:البته مسافران هوایی که از ایران به ترکیه میروند در فرودگاه پیش از چک پاسپورت تحت بررسی های پزشکی قرار می گیرند و چنانچه مشکوک به بیماری کرونا باشند از وارد شدن آن ها به این کشور جلوگیری می شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در رابطه آخرین تصمیمات برای انجام پروازها از/ به امارات – ایران گفت :از آخرین شرایط پروازی بین این دو کشور باخبر نیستم.

او در جواب به این سؤال که چه تصمیمی برای فروش تورهای مسافری ویژه نوروز چه در داخل کشور و چه خارجی در نظر گرفته اید، اظهار داشت :فعلاً تصمیم خاصی گرفته نشده است ولی به هر حال این مسئله صنعت هوایی و گردشگری را متأثر می کند و بطور قطع روی فروش اثر می گذارد.

اسعدی سامانی با بیان اینکه فروش بلیت های نوروزی شروع شده است، گفت:موردهای کنسلی بلیت هواپیما برای ایام نوروز را داشتیم و افرادی درخواستی باطل کردن بلیت خریداری شده خویش را دارند. فعلا برنامه پروازی باز است و فروش بلیت برای ایام نوروز انجام می شود.

او در مورد استرداد بلیت های نوروزی بعضی از مسافران گفت:طبق مقررات و دستورالعمل حمایت از حقوق مسافران، روش استرداد بلیت هواپیما و مقدار کسر از آن مشخص است ولی بعضی از ایرلاین ها نسبت به این مقررات تسهیلاتی را به مسافران و مشتریان خود ارایه می کنند. بدین ترتیب حداقل و حداکثر پرداخت جریمه کنسلی بلیت طیاره در ایرلاین های گوناگون، متفاوت است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای افغانستان فعلاً در جریان است و ادامه دارد، گفت :حساسیتی بر روی پروازهای افغانستان اعمال نشده است.

وی تأکید کرد:تا به حال غیراز عراق و کویت هیچ کشوری درخواست تعلیق پروازهای ایران را نداشته است.

اسعدی سامانی در مورد انجام پروازهای کشور چین گفت:در صورتیکه پروازی بصورت موردی بین ایران و چین انجام می شود، باری است و تحت کنترل وزارت بهداشت انجام می شود.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تأکید کرد:خوشبختانه هیچ کدام از کروی پروازی ایرلاین های ایرانی مبتلا به کرونا (corona) نیستند.

نظر شما