شناسهٔ خبر: 38390310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

همراه با نتایج شمارش آرا

شمارش آرا از اولین دقایق پس از پایان رسمی انتخابات آغاز و نتایج برخی از حوزه های انتخابیه اعلام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
  شمارش آرا در بسیاری از حوزه‌ها به پایان رسیده است. نتایج شمارش آرا پس از تائید نهایی ستاد انتخابات کشور از صبح امروز به تدریج دارد اعلام می‌شود. شورای نگهبان باید نتایج اعلامی را تایید کند. اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفتگوی زنده با شبکه خبر، ضمن اشاره به پایان رسمی زمان اخذ رای از ساعت ۲۴ جمعه و شروع روند شمارش آرا گفت: کار رای گیری از مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین میان دوره‌ای مجلس خبرگان که از ساعت ۸ صبح شروع شده بود رسما در ساعت ۲۴ جمعه به پایان رسید.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در این دور از انتخابات ٥٥ هزار شعبه اخذ رای داشتیم و حدود یک میلیون نفر در این شعب کار کردند.
موسوی در ادامه گفت: در حال حاضر همکاران ما در همه شعب اخذ رأی در حال شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه هستند. بعد از شمارش آرای شعب اخذ رای، نتایج به ستاد انتخابات اعلام خواهد شد و بر اساس روال معمول در ستاد انتخابات نتایج هر یک از حوزه‌های انتخابیه را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین درباره حوزه‌های انتخابی تک نماینده گفت: تمام تلاش ما و همکارانمان این است که روز شنبه اکثر حوزه‌های انتخابی را جمع بندی و نتایج را به اطلاع مردم برسانیم. البته این مسئله در کلانشهر‌ها متفاوت است و در شهر‌های بزرگ مثل پایتخت در تلاش هستیم حداکثر تا روز یکشنبه نتایج را اعلام کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان با اشاره به اینکه مردم ایران با حضور میلیونی و پرشور در پای صندوق‌های رای، روز باشکوهی را در کشور رقم زدند، اظهار داشت: لازم می‌دانم کمال تشکر را از مردم ایران و همه دست اندرکاران حوزه انتخابات داشته باشم.
 
** (ساعت ۱۵:۳۰) نتایج شمارش آراء در ۱۵ حوزه انتخابیه دیگر اعلام شد
اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج شمارش آراء در ۱۵ حوزه انتخابیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل اعلام کرد:
 
 
همراه با نتایج شمارش آرا
 
** (ساعت ۱۳:۵۰) نتایج شمارش آراء در ۱۵ حوزه انتخابیه دیگر اعلام شد
اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج شمارش آراء در ۱۵ حوزه انتخابیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل اعلام کرد:
 
 
همراه با نتایج شمارش آرا
 
** (ساعت 1:30) نتایج اولیه شمارش آرا در حوزه انتخابیه تهران 
سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات در گفتگو با خبرنگاران گفت: میزان مشارکت در ۲۰۸ حوزه انتخابیه با تجمیع نتایج شعب باید انجام شود که هنوز تجمیع و صورتجلسه نهایی نشده و آمار دقیق از این حوزه‌ها به دست نیامده است. او افزود: به دنبال این هستیم هرچه سریعتر تجمیع را انجام دهیم و میزان مشارکت را اعلام کنیم. اگر پیش دستانه عددی را اعلام کنیم ممکن است با عدد نهایی مغایرت داشته باشد.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اسامی ۴۰ نفر از نامزد‌هایی را که از حوزه حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس تاکنون حائز بیش ترین آرا شده اند، به شرح ذیل اعلام کرد:
 
۱. محمدباقرقالیباف
۲. سیدمصطفی آقامیرسلیم
۳. مرتضی آقاتهرانی
۴. الیاس نادران
۵. سیدمحسن دهنوی
۶. سیدمحمود نبویان
۷. محسن پیرهادی
۸. سیداحسان خاندوزی
۹. ابوالفضل عموئی
۱۰. فاطمه رهبر
۱۱. اقبال شاکری
۱۲. بیژن نوباوه وطن
۱۳. مجتبی توانگر
۱۴. روح الله ایزدخواه
۱۵. احمد نادری
۱۶. زهره الهیان
۱۷. سیدنظام‌الدین موسوی
۱۸. عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی
۱۹. مهدی شریفیان
۲۰. سیدرضا تقوی
۲۱. مالک شریعتی نیاسر
۲۲. سمیه رفیعی
۲۳. سید علی یزدی خواه
۲۴. علی خضریان
۲۵. فاطمه قاسم پور
۲۶. مجتبی رضاخواه
۲۷. رضا تقی پور انوری
۲۸. زهره سادات لاجوردی
۲۹. غلامحسین رضوانی
۳۰. عزت الله اکبری تالارپشتی
۳۱. وحید یامین پور
۳۲. حمید رسایی
۳۳. علی جعفری
۳۴. علیرضا محجوب
۳۵. محمد صادق شهبازی
۳۶. سهیلا جلودار زاده
۳۷. سمیه رفیعی
۳۸. سیدعلی یزدی خواه
۳۹. علی خضریان
۴۰. فاطمه قاسم پور
 
تاکنون نتایج قطعی شمارش آرا در ۷۲ حوزه انتخابیه اعلام شده که از این میان نتایج ۶۶ حوزه به صورت قطعی اعلام شده و ۶ حوزه به دور دوم کشیده شده است.

** (ساعت ۱۲) نتایج شمارش آرا در ۱۲ حوزه انتخابیه دیگر اعلام شد
اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات نتایج نهایی شمارش آرا در ۱۲ حوزه انتخابیه دیگر را بدین شرح اعلام کرد.
 
همراه با نتایج شمارش آرا
همراه با نتایج شمارش آرا
 
** (ساعت ۱۰:۱۵) اعلام نتایج انتخابات در ۱6 حوزه انتخابیه دیگر
دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج شمارش آراء در ۱6 حوزه انتخابیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را با این توضیح که انتخابات در حوزه بیجار به دور دوم کشیده شد، بدین شرح اعلام کرد:
 
همراه با نتایج شمارش آرا
 
** (ساعت ۹) اعلام نتایج انتخابات در ۱۸ حوزه انتخابیه دیگر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور نتایج شمارش آراء در ۱۸ حوزه انتخابیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به شرح ذیل اعلام کرد:
نتایج باید به تایید شورای نگهبان برسد .
 
همراه با نتایج شمارش آرا

** (ساعت ۸:30) اعلام نتایج انتخابات در ۲۳ حوزه انتخابیه
سید اسماعیل موسوی صبح شنبه با اعلام اسامی نمایندگان قطعی شده پس از شمارش آرا در برخی حوزه‌های انتخابیه گفت: حسین حاتمی در حوزه انتخابیه کلیبر، خداآفرین و هوران استان آذربایجان شرقی، جلال محمود زاده از حوزه انتخابیه مهاباد استان آذربایجان غربی، محمود عباس زاده از حوزه انتخابیه مشکین شهر استان اردبیل، الهام آزاد از حوزه انتخابیه نائین، خور و بیابانک استان اصفهان، سیدجواد ساداتی نژاد از حوزه انتخابیه کاشان، آران و بیدگل استان اصفهان، به عنوان نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

موسوی تصریح کرد: شمارش آرا و نمایندگان قطعی شده در دیگر حوزه‌های انتخابیه عبارتند از: محمدتقی نقدعلی از حوزه انتخابیه خمینی شهر، سید صادق طباطبایی نژاد از حوزه انتخابیه اردستان استان اصفهان، ابراهیم رضایی از حوزه انتخابیه دشتستان بوشهر، سلمان اسحاقی از حوزه انتخابیه قائنات و زبرکوه، مصطفی نخعی از حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه، مجید نصیرایی از حوزه انتخابیه فردوس، سرایان، طبس و بشرویه هر سه استان خراسان جنوبی، مجید ناصری نژاد از حوزه انتخابیه شادگان استان خوزستان، اردشیر مطهری از حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان، عباس گلرو از حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه استان سمنان به عنوان نمایندگان مجلس یازدهم انتخاب شدند.

وی ادامه داد: رضا حاجی پور از حوزه انتخابیه آمل استان مازندران، علیرضا سلیمی از حوزه انتخابیه محلات و دلیجان استان مرکزی، محمدمهدی مفتح از حوزه انتخابیه تویسرکان، حسن لطفی از حوزه انتخابیه رزن و درگزین، کیومرث سرمدی واله از حوزه انتخابیه اسدآباد هر سه از استان همدان، شهباز حسن پور بیگلری از حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر، مصطفی رضاحسینی قطب آبادی از حوزه انتخابیه شهربابک، عفت شریعتی کوهبنانیاز حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان و حسین جلالی از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار هر چهار نفر از استان کرمان به عنوان نمایندگان مجلس یازدهم انتخاب شدند.
این نتایج باید به تایید شورای نگهبان برسد.
 
همراه با نتایج شمارش آرا
 
 ** سخنگوی شورای نگهبان هم با تاکید بر نظارت دقیق بر روند شمارش آرا گفت: اطمینان می‌دهیم با امانت‌داری از آرای یکایک مردم پاسداری کنیم.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رأی- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم از ساعت ۸ صبح روز جمعه دوم اسفند آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رأی دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رأی اولی بودند.

ستاد انتخابات کشور زمان اخذ رأی را بار نخست تا ساعت ۲۰ و سپس تا ساعت ۲۲ (۱۰ شب) جمعه تمدید کرد. این زمان برای بار سوم تا ساعت ۲۳ و برای بار چهارم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر تمدید شد و در نهایت برای آخرین بار تا ساعت ۲۴ جمعه مورد تمدید قرار گرفت.
 
به روز رسانی می شود ... 

نظر شما