شناسهٔ خبر: 38387686 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

عـــدد خــبــــر

صاحب‌خبر -

37٪ نرخ تورم بهمن‌ماه
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه بهمن‌ماه ٩٨ برای خانوارهای کشور به ٣٧‌درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,٦ واحد ‌درصد کاهش نشان می‌دهد. ترخ تورم نقطه به نقطه هم در مقایسه با ماه قبل ١,٣ واحد‌ درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با کاهش ٤.٣واحد‌ درصدی به ١٩.٧‌درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٠.١واحد‌ درصدی به ٢٧.٥‌درصد رسیده است.

9.5 میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه هستند
پرویز خسروشاهی، قائم‌مقام بیمه مرکزی به ایرنا گفت: «در ‌سال ۹۷ حدود ۱۲هزار‌میلیارد تومان خسارت در بخش بیمه شخص‌ ثالث پرداخت شده است که امسال برآورد می‌شود به ۱۵‌هزار‌میلیارد تومان افزایش یابد.» او توضیح داد: «9.5‌میلیون مورتورسیکلت فاقد بیمه‌نامه هستند و از ۱۱‌میلیون موتورسیکلت فعال درکشور حدود ۱.۵‌میلیون دارای بیمه‌نامه شخص‌ ثالث هستند.»

5.8 میلیون یورو ژل تزریقی زیبایی وارد شد
مهرداد ارونقی، معاون فنی گمرک ایران درباره نحوه ترخیص کالاهای گروه چهار دارای ثبت‌سفارش توضیح داد: «همان‌گونه که قبلا نیز این موضوع شفاف‌سازی شده است، اقلام مشمول این مصوبه از ارزشی معادل ۶۰ تا ۷۰‌میلیون یورو برخوردارند که حدود ۲۷‌هزار یورو از این کالاها اسباب‌بازی بوده که در سه‌ماهه اول‌ سال ۱۳۹۷ و زمانی که ممنوعیتی برای کالا اعلام نشده بود، وارد شده است. حدود ۲۰۶‌هزار یورو از این کالاها پیانو و ویولن است و تمامی ژل‌های تزریقی موجود در گمرک فرودگاه امام ارزش آنها به ۵‌میلیون و ۸۰۰ هزارو ۹۱۵ یورو برآورد شده است.»

نظر شما