شناسهٔ خبر: 38384045 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ساخت اتاق قرنطینه کرونا با چاپ سه بعدی در چین

طراحان و پِژوهشگران در چین با چاپگر سه بعدی، «اتاق قرنطینه ویروس کرونا» ساختتد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به گزارش «رویترز» یک شرکت در شهر شانگ‌های بهره گیری از این فناوری را برای بیمارستان‌ها آغاز کرده است.

برپایی این اتاق‌ها بسیار ساده است و در مدت فقط دو ساعت ساخته می‌شود. این اتاق‌ها به راحتی محیطی ضد عفونی به وجود می‌آورند و پس از پایان قرنطینه نیز در دیگر کار‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

روزانه ۱۵ اتاق قابل ساخت است. در ساخت این اتاق‌ها از مواد بازیافتی و ارزان استفاده می‌کنند که سازگار با محیط زیست، محکم، ضد لرزه، و مقاوم در برابر باد و طوفان است.

مساحت این اتاق‌ها ۱۰ متر مربع و ظرفیت ۲ تخت بیمار را دارد؛ و افزون بر قرنطینه، گرما و سرما را نیز حفظ می‌کند.

اتاق‌های چاپ سه بعدی این شرکت همچنین در تاسیسات کشاورزی، پارک‌های صنعتی و جذب گردشگر کاربرد دارد.

سرمایه گذاری چین در بخش فناوری چاپ سه بعدی در سال ۲۰۲۳ به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.
 
ما یی هه، رئیس شرکت سازنده گفت: یک اتاق قرنطینه می‌تواند دو ساعته چاپ و آماده شود. هر دستگاه چاپگر هم روزانه ۱۵ اتاق می‌تواند آماده کند. هزینه پایه برای چاپ هر اتاق، ۲۸ هزار یوآن است.
 
 او افزود: اگر این اتاق‌ها دیگر استفاده نداشته باشند، می‌توانیم آن‌ها را بازیافت کنیم و سازه دیگری بسازیم. ما کمک‌های خیریه هم برای ساخت اتاق‌های بیشتر دریافت کرده ایم.

 ما یوفِنگ، مدیر بازاریابی شرکت سازنده گفت: ما از مواد بازیافتی شامل شن و ضایعات ساختمان سازی استفاده می‌کنیم. این اتاق کاملا با محیط زیست سازگار است. این سازه دست کم دو برابر از سازه‌های بتونی محکم‌تر است.

<div id="video-display-embed-code_271517" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/769429/271517?width=400&height=300"></script></div>


نظر شما