شناسهٔ خبر: 38379542 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بازتاب حضور مردم در انتخابات در رسانه های جهان

حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای، توجه خبرنگاران و عکاسان خارجی را، به خود جلب کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
شبکه‌های آسوشیتدپرس، رویترز، المیادین، الاتجاه، الجزیره، فرانس ۲۴ و المسیره به صورت زنده از همان ساعت ۸ صبح زمان بازگشایی رسمی حوزه‌های رای گیری و حضور مقام معظم رهبری پای صندوق رای، تصویر زنده پخش کردند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره، در یکی از حوزه‌های رای گیری در شمال تهران گفت: حضور مردم بسیار زیاد است.
دیگر خبرنگار این شبکه، حضور گسترده مردم ایران را، در نیم ساعت ابتدایی آغاز رای گیری، بسیار غیرمنتظره خواند.

المیادین گزارش داد در ساعات اولیه انتخابات حتی در شهر‌ها و مناطق دور افتاده حضور مردم گسترده به نظر می‌رسد. این شبکه گزارش داد: صف بستن شهروندان ایرانی در برابر مراکز رای گیری انتخابات مجلس پیش از باز شدن مراکز، نشانه اصرار آن‌ها بر مشارکت زودهنگام در انتخابات است. المیادین همچنین از تاثیر شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، بر حضور مردم در پای صندوق‌های رای خبر داد.
شبکه آسوشیتدپرس، به صورت زنده، از حوزه‌های رای گیری در مشهد مقدس تصویر پخش و اعلام کرد: از لحظات اولیه آغاز انتخابات مجلس ایران، صف طولانی در این حوزه تشکیل شده است و مردم برای رای دادن باید انتظار زیادی بکشند.

شبکه تلویزیونی العربی قطر در ارتباط زنده خود با خبرنگار این شبکه در تهران به بررسی حال و هوای انتخابات امروز مجلس پرداخت.

فرانس پرس، تصاویری از صف‌های طولانی مردم در انتخابات پخش کرد.
انتخابات در رسانه‌های مکتوب جهانی هم بازتاب داشت:
آسوشیتدپرس با اشاره به آغاز رای گیری نوشت با توجه به تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این رای گیری بسیار سرنوشت ساز است.
خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار تصاویری از انداختن رای مقام معظم رهبری نوشت که این انتخابات اهمیت ویژه‌ای برای ایرانیان دارد.

نظر شما