شناسهٔ خبر: 38374118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«جشن ملی»؛

انصاری: لیست اصلاحات چند پاره نیست/مشارکت در تحقق امنیت موثر است

محسن احدی

سر لیست فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت بالای مردم در تحقق امنیت ملی موثر است و می‌تواند تهدیدات را رفع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجید انصاری سر لیست اصلاح‌طلبان در تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز بعد از آن که رأی خود را در حسینیه جماران به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات در حال برگزاری است و انشاالله با مشارکت مردم در انتخابات خوبی داشته باشیم.

انصاری با اشاره به تأثیر مشارکت بالای مردم در انتخابات ادامه داد: مشارکت بالای مردم در تحقق امنیت ملی مؤثر است و می‌تواند تهدیدات را رفع کند و انشاالله حضور مردم خوب و بالا باشد.

سر لیست فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات، در مورد مجلس دهم و عملکرد اصلاح طلبان اظهار داشت: مجلس دهم اکثریتی اصولگرا داشت. مجالس هفتم، هشتم و نهم به صورت قاطع در اختیار اصولگرایان بود و مجلس دهم نیز اصلاح‌طلبان بیش از ۷۰ نماینده در آن نداشتند که با اعتدالیون به ۱۰۰ نفر می‌رسیدند. از این رو اصلاح طلبان در اکثریت نبوده و آنچه که گفته می‌شود که اکثریت مجلس در اختیار اصلاح طلبان بود، بیان رقبا است.

انصاری افزود: اصلاح طلبان و اعتدالیون در مجلس دهم به بیش از ۱۰۰ نفر نبودند و اکثریت مجلس در اختیار اصولگرایان بود. بنابراین از دوره هفتم تا کنون و به مدت ۲۰ سال مجلس در اختیار اصولگرایان بوده است و شما می‌توانید دستاورد آن را ارزیابی کنید.

وی در پاسخ به سوالی در مورد چند پارگی لیست اصلاح طلبان اضافه کرد: لیست اصلاح طلبان چند پاره نیست و جز هشت نفر، ۲۲ نفر مشترک هستند و در مورد موارد اختلافی هم باید بگویم که این افراد مورد وثوق اصلاح طلبان هستند.

سر لیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس در مورد ویژگی‌های مجلس یازدهم عنوان کرد: مجلس یازدهم یا اصولاً هر مجلسی باید به جایگاه واقعی خود برگردد. مجلس ضعیف و به حاشیه رانده شده است و نمایندگان باید اختیار و شجاعت لازم را داشته و مرعوب تهدید و رد صلاحیت برای این موضوعات نشوند.

انصاری خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در حوزه اقتصاد و معیشت مردم، اقتصاد کشور و رابطه خوب با دنیا باید کار کند. مشکلات مردم جز ساماندهی حوزه اقتصاد راه دیگری ندارد. ساماندهی اقتصاد نیز جز سرمایه‌گذاری، ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان، افزایش تولید و باز کردن راه‌های بازار جهانی برای کالاهای ایرانی، راه دیگری ندارد.

وی تاکید کرد: مجلس یازدهم باید مجلسی مردمی بوده و کمتر دنبال جدال و دعوا باشد. مجلسی قوی مجلسی است که باید در جای خود در مقابل دشمنان بایستد. به هر صورت آنچه مردم انتظار دارند، مجلس باید به دنبال حل مشکلاتی باشد که مردم گرفتار آن هستند.

نماینده اسبق مجلس اظهار داشت: در مجلس اکثریت تعیین کننده است. زمانی مجلس دهم را می‌توان مجلس اصلاح‌طلبان دانست که نصف به علاوه یک نفر را نمایندگان اصلاح طلب تشکیل می‌دادند؛ ولی در واقع اینگونه نبود. نمایندگان لیست امید در مجلس اقدامات و دستاوردهایی داشته اند که از جمله آن فراکسیون زنان موفق بود ولی در کل ۳۰ نفر در تهران برای اثرگذاری کافی نبود چراکه مجلس ۲۹۰ نماینده دارد. مجلس در ۲۰ سال گذشته در اختیار اصولگرایان بوده است.

انصاری در مورد پیش بینی انتخابات مجلس یازدهم افزود: باید ببینید اراده مردم چیست. بنده با توجه به تجربه و تخصص خودم در حوزه برنامه و بودجه و اقتصاد، البته رشته بنده حقوق است؛ ولی در ادوار مختلفی که در مجلس حضور داشتم، در کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه حضور داشتم.

وی افزود: در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو کمیسیون اقتصاد کلان هستم و باید بگویم با دوستان خود برنامه جامع در مورد اقتصاد تهیه کرده‌ایم و اگر به مجلس راه پیدا کردیم، بنا داریم این برنامه اقتصادی را با جلب آرای دیگر نمایندگان به اجرا بگذاریم.

سر لیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس تهران ایران اظهار داشت: صحن مجلس و جلوی تریبون، جای آتش زدن پرچم یک کشور نیست. مجلس محل تصویب قوانین به نفع مردم است و نه جای دعوا. در بیرون عده‌ای سفارت عربستان را به آتش کشیدند و در داخل مجلس نیز تعدادی از نمایندگان اصولگرا برای آنان دست زدند.

نظر شما