شناسهٔ خبر: 38375639 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مجید انصاری: لیست های اصلاح طلبان۲۲ مشترک دارد

سرلیست اصلاح‌طلبان گفت: امیدواریم مشارکت مردم طی ساعات آینده افزایش یافته و بیشتر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مجید انصاری سرلیست اصلاح طلبان با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق آرا انداخت.

وی طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشارکت بالای مردم طبعاً برای تقویت امنیت ملی مؤثر است و می‌تواند تهدیدات را رفع کند.

وی در پاسخ به این پرسش که حضور مردم را چگونه ارزیابی می‌کنید، افزود: انشاالله که مشارکت مردم طی ساعات آینده بهتر شود.

انصاری در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان در مجلس دهم چه اقداماتی انجام دادند، گفت: اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگرایان بود و به عبارتی مجلس هفتم، هشتم، نهم به طور قاطع در اختیار اصولگرایان بود و در مجلس دهم نیز تعداد اصلاح طلبان 70 نفر و با اعتدالی‌ها 100 نفر می‌شدند. بنابراین اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگرایان بود. این القای رقبای ما بود و هست.

وی با بیان اینکه 20 سال مجلس در اختیار اصولگرایان بوده است، گفت: شما دستاورد اصولگرایان را در این 20 سال ارزیابی کنید.

سرلیست اصلاح طلبان در پاسخ به این پرسش که با توجه به چند پارگی لیست اصلاح طلبان احتمال رای آوری آنها را در مجلس چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: چند پارگی در لیست اصلاح طلبان وجود نداشته است. اصلاح طلبان دو لیست دارند که بیش از 22 نفر این دو لیست مشترک هستند و آن 8 نفر دیگر نیز قابل قبول هستند، بنابراین تقریبا لیست اصلاح‌طلبان یکی است.

وی در پاسخ به این پرسش که مجلس یازدهم با توجه به مشکلات فعلی کشور چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ گفت: مجلس یازدهم یا هر مجلسی باید به جایگاه خود برگردد چرا که مجلس تضعیف و به حاشیه رانده شده است. نمایندگان باید اختیار و شجاعت لازم را برای بیان خاستگاه خود داشته باشند و تهدید، رد صلاحیت و غیره نشوند. مجلس یازدهم باید در حوزه اقتصاد و معیشت مردم و رابطه بهتر با دنیا کار کند. 

انصاری تاکید کرد: امروز مشکلات مردم جز ساماندهی اقتصاد راهی ندارد و ساماندهی اقتصاد نیز جز سرمایه‌گذاری و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان و افزایش تولید و باز کردن راه بازارهای جهانی و کالاهای تولید داخل راه دیگری ندارد. مجلس باید مجلسی مردمی باشد و کمتر به دنبال جنجال، جدال و دعوا باشد.

وی با تاکید بر اینکه مجلس قوی مجلسی است که بر جای خود در برابر دشمنان مقاوم می‌ایستد، تصریح کرد: مردم انتظار دارند که مجلس به دنبال رفع مشکلات باشند.

انصاری در پاسخ به این پرسش که اصلاح طلبان که طی انتخابات مجلس دهم در تهران 30 بر صفر برنده شدند، چه دستاوردی داشتند؟ گفت: در مجلس اکثریت تعیین کننده است نه اکثریت یک لیست. درست است که اصلاح طلبان در مجلس دهم رای آوردند اما در کل کشور و در مجموع مجلس دهم در اختیار اصولگرایان بود.

نظر شما