شناسهٔ خبر: 38352906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یادواره شهدای غدیر استان کرمان برگزار شد

هفدهمین یادواره ۲۷۶ شهید غدیر استان کرمان با حضور پر شور خانواده شهدای استان در حسینیه ثارلله شهر کرمان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیماز کرمان، هفدهمین یادواره 276 شهید غدیر استان کرمان ‌با حضور پرشور مردم و خانوادهای معظم شهیدان در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.

این مراسم با حضور سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان، احمد گروهی مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمان و تعداد زیادی از مسئولان استان همراه بود.

 

لحظه لحظه نفس کشیدن حاج قاسم پیروی از ولایت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‏باقر حیدری‌کاشانی استاد حوزه در این یادواره‌ با بیان اینکه خداوند ما را در قیامت به سه دسته تقسیم می‌کند گفت: گروهی مقربان درگاه خداوند بوده، جزو سابقون هستند و برای خدا از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید اصحاب یمین بهشتی هستند اما مقرب درگاه خداوند نیستند افزود: فقط السابقون السابقون هستند که به بهشت ولایت و امامت رسیده و مقرب درگاه خداوند شدند.

وی با عنوان اینکه جنات نعیم بهشت‌های ولایت و امامت هستند که وقتی انسان به آنها برسد مقرب درگاه خداوند می‌شود گفت: قطاری به سمت خدا می‌رفت به بهشت که رسید همه پیاده شدند غافل از آنکه مقصد خود خدا بود.

حیدری‌کاشانی با بیان اینکه قطاری نیز به سمت جهنم می‌رفت؛ به جهنم که رسید خداوند متعال کافران و منافقان را یکجا در پایین‌ترین درجات جهنم با هم محشور می‌کند افزود: مردم از هر آنچه که غیر خدا است دوری کنید و قلب‌هایتان را متوجه خدا کنید چرا که هر آنچه که در این عالم هست و نیست از آن خداوند است.

وی با عنوان اینکه اکثریت بهشتیان از شمار اصحاب الیمین هستند و نتیجه اعمال نیک و ترک محرمات را می‌بینند گفت: اگر قلب انسان متوجه خدا شد خداوند به انسان ظرفیتی می‌دهد که از همین نعماتی که داریم با آسایش و آرامش استفاده کنیم و لذت ببریم.

این کارشناس مهدویت و عرفان اسلامی با بیان اینکه شهدا با خدا سودا کردند و از هر آنچه غیر خدا بود دل بریدند افزود: حرف اول و آخر شهدا در قلب‌هایشان خدا بود و از غیر خدا دوری کردند.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم دارای اخلاق خدایی شویم، ستارالعیوب شده و عیوب دیگران را بپوشانیم؛ اگر غفارالذنوب شدیم و گناهان دیگران را دیدیم و آنها را بخشیدیم آن زمان در بهشت جایگاه پیدا می‌کنیم گفت: بالاترین مراتب بهشت، بهشت رضوان است.

حیدری‌کاشانی با بیان اینکه 20 آیه در قرآن می‌فرماید ای انسان تو برای بهشت رضوان و دارالقرار هستی ادامه داد: انسان با رضایت صد در صدی خداوند به بهشت رضوان می‌رسد.

وی با عنوان اینکه مردم، دنیا محل فرار است و فقط جایی به قرار و آرامش کامل می‌رسیم که بهشت رضوان است گفت: برای رسیدن به بهشت رضوان فرصت اندکی داریم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه زندگی شهدا را بررسی کنید که شهدا چگونه در این فرصت اندک به بهشت رضوان رسیدند افزود: به تنها راه مناسب برای رسیدن به بهشت رضوان در دعای ندبه و عهد اشاره شده است و آن هم ولایت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) است.

وی با ابراز اینکه مردم با دنیای عهد انس ایجاد کنید که سرمایه عظیمی است و معجزه می‌کند گفت: السابقون السابقون شهدا هستند که به بیعت با امام زمان(عج) وفا کردند و سردار سلیمانی نشان داد که این راه شدنی است و بر بیعت با امام زمان(عج) ایستادگی و استقامت کرد.

حیدری‌کاشانی با بیان اینکه علمی که در علقمه از دست حضرت عباس(ع) افتاد توسط شهدای ما برداشته شد، توسط سردار سلیمانی برداشته شد ادامه داد: شهدا امام خود را خرج حاجت‌های خودشان نکردند و به‌دنبال خواسته امام زمان خود بودند.

وی با اشاره به اینکه شهدا دنبال منیت‌ها نبودند و منیت‌ها را در خود کاملا کشتند و تمام هم و غم خود را برای امام زمان خود گذاشتند گفت: شهید محسن حججی در شهادت از خدا خواست که به درد امام زمان بخورد و حتی در تمنای حاجت، خودشان را نمی‌دیدند.

این کارشناس مهدویت و عرفان اسلامی با بیان اینکه یکی از عواملی که تمام گذشته همراه با قصور ما را می‌تواند پاک کند و ما را به سرعت به بهشت رضوان برساند مقام شهادت است افزود: از شهدا بخواهیم که ما را شفاعت کنند و ما را در مسیر الهی قرار دهند.

وی با عنوان اینکه هر راهی غیر راه خدا هلاکت است تصریح کرد: وجه اشتراک وصیت تمام شهدا اطاعت و پیروی از ولی‌فقیه است و تمرین کردن در مسیر ولایت است که ما را به راه شهدا ختم می‌کند.

حیدری‌کاشانی با بیان اینکه لحظه لحظه نفس کشیدن حاج قاسم پیروی از ولایت بود افزود: وصیت‌نامه الهی حاج قاسم که در اربعین شهادتش قرائت شد را هزاران بار بخوانید که تمامش ما را توصیه به پیروی از ولایت فقیه کرده است.

هفدهمین یادواره 276 شهید غدیر استان کرمان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی از جمله اجرای سرود، نمایش، مداحی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری‌کاشانی استاد حوزه همراه بود.

به گزارش تسنیم، 276 پاسدار عضو لشکر 41 ثارالله و کبوتر خونین بال غدیر استان کرمان در 30 بهمن سال 81 نگام بازگشت از ماموریت نظامی در حادثه برخورد هواپیمای حامل آنها با کوه در منطقه سیرچ کرمان در شب عید غدیر و در راه پشتیبانی از ولایت به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/511/ش

نظر شما